søndag 7. januar 2018

En kamp som blir til noe oppbyggende med Guds Ord


Kjære blogg lesere :-) Nå er det lenge siden jeg har snakket med dere. Det har gått veldig i rykk og napp over tid - og jeg har blitt den jeg ikke ville være, en periode blogger.

Jeg håper jeg snart kommer i gode blogg rutiner og jeg beklager min periode blogging.

Jeg har over tid vært deprimert, litt fortsatt, men det går riktig vei - hvordan skjedde det? Jo fordi jeg leser Guds Ord, jeg begynte plutselig og tenke på noe - det har vært dager for en stund tilbake hvor jeg var veldig deprimert og ikke klarte og lese i Guds Ord, jeg fant hele tiden på dårlige unnskyldninger, deriblant at jeg var veldig sliten, jeg kom inn i en periode hvor jeg rett og slett følte jeg ikke hadde tid til og lese i Guds Ord - jeg som var så inn i det og leste mye hver dag, jeg vet mange sliter med det samme, og det i lange perioder, kanskje opp til år, jeg trodde det ikke skulle skje med meg, men det gjorde det, jeg er ikke perfekt og ingen er - annet enn Jesus, men jeg ville være ærlig og si at det også skjedde meg, jeg følte for og gå inn på bloggen og skrive det, fordi jeg ville vise at dette kan skje alle, og det skjer til og med predikanter, pastorer, lovsangsledere osv, vi er mennesker alle sammen og vi feiler, jeg satt med dårlig samvittighet og jeg vet jeg ikke er alene, dette skjer oss alle i perioder, og det skjedde meg, men noe traff meg i dag, noe jeg begynte og tenke på, jeg sluttet og lese i en periode fordi jeg ikke hadde tid og var sliten, jeg ble deprimert, noen ganger så er det Guds måte og fortelle oss at vi trenger og søke Han og vi trenger og lese i Guds Ord, jeg sier ikke at Gud straffer oss, men tenk på det sånn, Gud lengter etter og snakke med oss, vi trenger åndelig føde, vi trenger og fylle sjelen våres med Guds Ord og ikke sluke det som verden gir oss av masse negativitet, press osv. Jeg merker veldig godt nå at når jeg leser Guds Ord får jeg en mye bedre dag, etter jeg begynte og lese igjen har jeg det mye bedre, vi trenger Guds Ord så mye.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...