mandag 13. mars 2017

Jesus holder deg fra og falle


-- Derfor må den som tror at han står, passe seg så ikke han faller. -- 1 Korinterbrev 10:12

Det er et merkelig faktum, at det er noe slikt som og være stolt av nåde. En mann sier: " jeg har stor tro på at jeg ikke skal falle, liten tro kan, men jeg skal aldri." "jeg har inderlig kjærlighet" , sier en annen. " Jeg kan stå, det er ingen fare for at jeg kommer på avveie. 

Ha tillit til Kristus og Hans styrke, for bare slik kan du holdes for og falle. Vær mye mer i Bønn, bruk lenger tid i tilbedelsen, les Skriften oftere. Lev nærmere Gud, ta de beste eksemplene fra ditt mønster. Lev slik at mennesker kan ta kunnskap fra deg, når du har tilbringt tiden sammen med Jesus og at du har lært av Ham Ha tillit til Jesus alene , Han er i stand og Han alene, for og holde deg fra og falle.



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...