søndag 31. juli 2016

Ha tillit til Gud


-- For dem ville Gud gjøre kjent hvilken rikdom av herlighet det er i dette mysteriet blant hedningene, det er Kristus i dere, håpet om herligheten. -- Kolosserne 1:27

Ha tillit til Gud. Husk at Gud lever inni deg. 

Verden stiller stadig krav til deg, dra dit, gjør det, si det, vær slik og slik. Alt dette gjør deg stresset, og gjør deg overveldet og svimmel, sliten ikke minst med og løpe hit og dit.

Men ikke ha dårlig samvittighet og forakt deg selv når det skjer. For du er bare et menneske. 

Trekk pusten dypt og minn deg selv på at Gud er ikke bare ved siden av deg, men også inni deg. La Guds nærvær hos deg og inni deg, roe deg ned. Senk farten en stund og let etter Gud.
Dypt i ditt indre, der hvor Gud lever, finner du Hans fred.

-- Og lærer dem å holde alt det Jeg har befalt dere. Og se, Jeg er med dere alle dager inntil denne tidsalders ende. Amen -- Matteus 28:20

-- Om kvelden samme dag, den første dagen i uken, var dørene lukket der disiplene var samlet. Det var fordi de fryktet for jødene. Da kom Jesus og sto midt iblant dem og sier til dem << Fred være med dere ! >> -- Johannes 20:19

-- Fred etterlater Jeg dere, Min fred gir Jeg dere. Ikke som verden gir, gir Jeg dere. La ikke deres hjerte forferdes, og la det heller ikke gripes av frykt! -- Johannes 14:27

GOD BLESS <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...