tirsdag 4. oktober 2016

Alle har ikke mulighet til en kopp kaffe

Det handler om de små øyeblikk for meg i dag, og sette pris på en kaffekopp, i går var vi  uten vann en stund, det var ikke vann noe sted i hele leiligheten, dette varte en stund, tror vi var uten vann i 2 timer ish, og det er ikke lenge, men det fikk meg til og tenke på hvor avhengig vi er av vann, vi trenger vann til nesten alt og det er veldig rart og ikke ha mulighet til vann, og det fikk meg til og tenke på, det er så luksus og ha vann, for jammen meg er det ikke alle som har tilgang til vann, men jeg tenker ikke over det med vann i hverdagen. Helt til jeg da ikke hadde det selv på et par timer.

Men vannet kom tilbake, og her sitter jeg og tenker på dette med vann, men jeg vet at det ikke vil gå lang tid før alt det blir glemt, helt til det skjer igjen.

Jeg tror vi mennesker trenger og bli mint på noen ganger av vi egentlig er veldig heldige. Her sitter jeg og kan nyte en kopp kaffe, mens andre flykter fra krig, eller dør på grunn av at de ikke har vann - det er det som er fakta og jeg tror vi alle mennesker trenger en wake up call i blant, for selv om jeg sliter med depresjon og angst, så er jeg heldig som bor i Norge, og som har de rettighetene jeg har, jeg har det egentlig bra, fordi jeg er heldig, fordi jeg bor trygt og fordi jeg har vann og fordi jeg kan kose meg med en kopp kaffe. Alle er ikke så heldige som meg.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...