tirsdag 4. oktober 2016

Vis Enhet

-- For dere er alle Guds barn ved troen, i Kristus Jesus. Alle dere som er døpt til Kristus, har kledd dere i Kristus. Her er ikke jøde eller greker, her er ikke slave eller fri, her er ikke mann og kvinne. Dere er alle èn i Kristus Jesus -- Galaterne 3:26-28

-- Må de alle være ett, slik Du, Far, er i meg og jeg i Deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at Du har sendt meg. Den herligheten Du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett: jeg i dem og Du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da skal verden skjønne at Du har sendt Meg, og at Du elsker dem slik Du har elsket meg. -- Johannes 17:21-23

-- Vær gode mot hverandre, vis medfølelse og tilgi hverandre, slik Gud har tilgitt dere i Kristus. -- Efeserne 4:32

Jeg har lurt så på dette, hvorfor Kristne krangler i media, på sosiale medier, på debattsider, ja egentlig overalt. Jeg ser dette daglig, og det er veldig vondt og se, for noen ganger går det på personangrep. Sånn burde det ikke være.

Det står nemlig mer i Bibelen om at vi skal være ett og vise enighet, enn om alle de tingene vi diskuterer og krangler om - til sammen!

Bibelen sier at vi alle er ett, i Kristus Jesus!
Så la oss være det da!


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...