lørdag 22. oktober 2016

Lørdag

Hei kjære blogg lesere :-) i går gikk dagen fullstendig i ett, vi var hit og dit for flere ærender og fikk blant annet tak i ny mikrobølgovn. Vi skulle handle for uken, og jeg var planlagt som vanlig, vi snakker handleliste i kategorier, og penn til og stryke over hver gang ting ble lagt i kurven, jeg er forberedt og det gjør handlingen tusen ganger lettere , pluss at vi samarbeider og er et bra team hihi.

Jeg rakk ikke blogge i går, da vi kom hjem fra alt vi skulle gjøre, var klokken rundt 21, og jeg skulle sette i gang og lage hjemmelaget pizza, så det ble sen middag i går, vi endte opp med og se en serie, vi så flere episoder og koste oss med hjemmelaget pizza etter en travel dag. Det var godt og komme hjem, vi trente først og så bar det ut for og ordne alt, så timene raste forbi, og før den tid hadde jeg en del annet og gjøre hjemme. Men nå er det lørdag, det blir en hjemme dag, en koselig dag med film og god mat - vi vet ikke helt hva vi skal ha til middag enda, men noe godt blir det, til uka har jeg planlagt makaroni grateng med hjemmelaget hvit saus og greier, jeg lager en egen form som er gluten og melkefri, jeg lagde også glutenfri hjemmelaget pizza i går - jeg elsker og drive på kjøkkenet og lage mat, det er så koselig, det koser jeg meg med altså.

Livet smiler i dag, vi skal snart ut og trene, jeg kjenner dette blir en fin dag hvor jeg verdsetter koselige øyeblikk, jeg skal også bruke dagen til og lese og kose meg med en koselig bok og en kopp varm te, og ligge på sofaen under pledd, jeg gleder meg til og lese, det er noe som hører høsten med. Ellers tenker jeg litt på og skaffe meg litt strikketøy, jeg har lyst til og starte med et strikkeprosjekt - det hadde vært utrolig koselig - og når jeg tenker meg om hører det høsten med også :-) - jeg har tenkt på og lese ut mest mulig bøker denne høsten og vinteren - jeg har mange bøker som står høyt på listen min - aller først skal jeg lese alle narnia bøkene, jeg var så heldig og fikk de av pappa, alle bøkene samlet i en bok, så boken er veldig tykk, noe jeg elsker, det er noe med tykke bøker altså :-)

Men nå skal jeg sette i gang med et Bibelstudie innlegg, jeg sitter her ved bordet i koseklær, og drikker min siste kopp med god kaffe, før jeg skal koke meg litt te, kjenner det hører høsten med, og jeg har litt tanker om og blande en god te med litt rismelk og muligens noen sitron dråper, men da tror jeg earl grey passer best :-)

Ønsker dere en velsignet lørdag - dere hører mer fra meg senere, tenker Bibelstudie innlegg først, så trene - eller ihvertfall begynne, for når jeg ser ut nå begynner det og bli mørkt, og blant plassene vi går, igjennom litt skog, er det ikke lenger gatelys som virker, og det er litt ekkelt og gå der og ikke se helt om det ligger noe i veien man kan snuble over. Men jeg starter og ser hvordan denne dagen blir, det jeg ihvertfall vet er at dette blir en super koselig dag og at mest mulig avslapping står på planen også håper jeg dere får en koselig dag :-)


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...