mandag 17. oktober 2016

Livets Brød

-- Hvilket tegn gjør du, så vi ikke kan se det og tro på deg? Hva vil du gjøre? - Spurte de. - Våre fedre spiste manna i ørkenen, slik det står skrevet: Brød fra himmelen ga Han dem og spise. - Jesus svarte: - Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Moses ga dere ikke brødet fra himmelen. Det er Min Far som gir dere det sanne brødet fra himmelen. Guds brød er det brødet som kommer ned fra himmelen og gir verden liv. - Da sa de til Ham: - Herre, gi oss alltid dette brødet. - Jesus svarte: - Jeg er livets brød. Den som kommer til meg, skal ikke hungre, og den som tror på Meg, skal aldri tørste. Men Jeg har sagt dere: Enda dere har sett Meg, vil Jeg aldri støte bort. For Jeg er ikke kommet ned fra himmelen for å gjøre det Jeg selv vil, men det Han vil, Han som har sendt Meg. Og det Han vil, Han som har sendt Meg, er at Jeg ikke skal miste noen av alle dem Han har gitt Meg, men reise dem opp på den siste dag. For dette er Min Fars vilje, at hver den som ser Sønnen og tror på Ham, skal ha evig liv, og Jeg skal reise Ham opp på den siste dag. -
Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen. Den som spiser av dette brødet, skal leve til evig tid. Og det brødet Jeg vil gi, er Min kropp, som Jeg gir liv for verden. -- Johannes 6:30 -40.51

********

Det står ikke - den som får det til. -
Det står ikke - den som er uten feil. -
Det står ikke - den som føler seg verdig. -
Det står ikke - den som passer inn i miljøet. -

Det står : - DEN SOM KOMMER . -

En av mange måter og komme til Jesus på, er og gå til nattverd. Det er en del mennesker som går til nattverd, men ikke mener noe med det. Det er selvfølgelig ikke bra. Men det er et lite problem. Mye verre - mye, mye verre - er det med alle de som tror på Jesus, men ikke kommer likevel. Fordi de ikke føler seg verdige.

Kjenner du noen slike mennesker, så be Gud om at de må skjønne at de er bra nok.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...