mandag 3. oktober 2016

Det nye livet i Kristus

-- Dere har tatt imot Kristus Jesus som Herre. Lev da i Ham, vær rotfestet i Ham og bygd på Ham! Hold fast ved den tro dere er opplært i, med overstrømmende takk til Gud ! Pass på at ingen fanget dere med visdomslære og tomt bedrag som stammer fra menneskelige overleveringer og grunnkreftene i verden og ikke fra Kristus. For i Hans kropp bor hele guddomsfylden, og i Ham som er hodet for alle makter og åndskrefter, har dere fått denne fylden. -- Kolosserne 2:6-10

-- Han er jo ikke langt borte fra en eneste av oss. For det er i Ham vi lever, beveger oss og er til. -- Apostlenes gjerninger 17:27-28

God nyhet:

JESUS ER MED DEG ALLE DAGER!

Ta for eksempel søndag formiddag kl 11. På samme tidspunkt hver søndag arrangeres mange kristne møter og Gudstjenester. Tenk hvis det hadde vært slik at Jesus bare kunne vært på et sted om gangen. At Han måtte velge hvilken Gudstjeneste Han skulle komme på...

Heldigvis er det ikke slik. Bibelen forteller oss at Jesus er allestedsnærværende. At Han er alle steder på en gang.

Dette er bra. For hvis Jesus er alle steder alltid, er Han også veldig nær alle mennesker alltid. Og hvis Han er nær alle mennesker alltid, er Han veldig nær for eksempel deg. Akkurat nå, Jesus omgir deg på alle sider.

-- Det er i Ham du lever, beveger deg, og er til. -- Apostlenes gjerninger 17:28

Overalt og alltid!

Jeg vil dele med dere en nydelig bønn som Edin Løvås har skrevet:

Herre Jesus Kristus!
Du står foran meg.
Du står bak meg.
Du er på min høyre side.
Du er på min venstre side.
Du er over meg.
Du er også under meg.
Du omgir meg på alle sider.
Du gjennomtrenger meg helt.
Du bor i mitt hjerte, og Du elsker meg, Herre Jesus.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...