torsdag 6. oktober 2016

Torsdag

Hei kjære blogg lesere og riktig fin torsdag til dere :-) snart er det helg! Jeg kom nettopp inn fra vår faste 3 km daglige gå tur. Det er nydelig ute, fine flotte farger og det er sol og lukter friskt og godt, det er noe med og komme seg ut, gå disse 3 km, det gjør noe med psyken, noe helt annet enn og gå 3 km på tredemølle, ville ikke byttet ut gå turen min altså :-)

Som et listemenneske jeg er, har jeg fått meg noen faste rutiner, sånn som vi handler for uken hver fredag og det er en dag for alt - i dag er husarbeid dagen, den ene dagen i uken hvor hele leiligheten virkelig får shine - så dette står på planen i dag, samt et besøk på kvelden, samt litt høst kos og med det tenker jeg selvsagt på og lese og nyte hverdagslige øyeblikk, for det er viktig, utrolig viktig - ihvertfall for meg. Det hjelper meg videre :-)

Jesus er en del av min hverdag, jeg må få lest Bibelen min hver dag, be hver dag - ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg ønsker det selv, jeg har fått det inn som en rutine, så for meg blir det rart hvis jeg ikke får lest Bibelen min hver dag, det blir noe viktig som mangler, noe som gjør meg hel og noe jeg trenger hver dag. Alle har sine måter og komme igjennom dagene på, men jeg trenger min tid med Jesus, for når jeg får den tiden med Jesus, føler jeg virkelig jeg får styrke igjennom dagen og jeg føler en ubeskrivelig godhet og en trygghet.

Det kommer et Bibelstudie litt senere i dag, i går fikk jeg dessverre ikke skrevet noe - ikke fordi jeg ikke fikk lest på egenhånd, men fordi vi feiret dagen til min pappa, jeg følte for at familietid var veldig viktig i går, men jeg fikk allikevel delt noen bilder og blogget litt om høsten, men nå føler jeg i dag at jeg lengter etter et Bibelstudie innlegg og håper dere gjør det samme :-) jeg skal sette meg ned nå og forberede litt og få delt et innlegg med dere fra mine Bibelstudier i dag :-)

Dette vil jeg gjerne ta meg tid til før jeg fortsetter husarbeidet - for meg er det viktig og ta noen gode pauser, jeg sliter mye fysisk med utmattelse og diverse, så for meg kan jeg fint gjøre ting, men jeg har funnet ut at uten pauser funker det sjeldent bra - så med disse gode pausene med en god kopp kaffe eller en kopp te - og slappe av litt innemellom, funker veldig bra :-) det handler om og få til det som passer best for en selv :-)

Ønsker dere en velsignet torsdag :-) vi skrives !


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...