lørdag 25. mars 2017

En tanke - Jeg vil bruke enda mer tid på Jesus

-- Jeg setter alltid Herren for meg. Han er ved min høyre hånd, jeg skal ikke rokkes. -- Salme 16:8


Hei kjære blogg lesere :-) Det er lørdag - det er helg og jeg har en rolig dag. Jeg drikker te og koser meg. Jeg skal lese enda mer i Guds Ord og fordype meg, i dag er en fin dag. Jeg kjenner på at jeg ønsker og ha en hverdag jeg bruker mest mulig tid på Guds Ord, jeg kjenner på at jeg bruker alt for liten tid på og lese Guds Ord og Be, altså jeg gjør det hver dag, men jeg føler jeg bruker alt for liten tid iforhold til at et døgn har 24 timer, og jeg synes at alt for mye av tiden min blir brukt på ufornuftige ting, jeg ønsker og bruke enda mer tid på Jesus enn det jeg gjør, så i dag skal absolutt det være min prioritet, jeg trenger det - jeg vet jeg trenger det så inderlig, men hvorfor skyver jeg det gang på gang unna, og tenker imorgen skal jeg lese og fordype meg enda mer, men så kommer morgendagen og det blir ikke en del av min rutine, og når kvelden kommer er jeg alt for trøtt, og det er min dårlige unnskyldning. Vi trenger Åndelig føde, og jeg trenger det så inderlig, jeg vet jeg har det så mye bedre om jeg bruker tid med Jesus ekstra mye hver dag - for det ruster meg for dagen, spesielt hvis jeg passer på og bruke tid med en gang jeg står opp, jeg har også lyst til og takke Jesus for dagen, være takknemlig og si til meg selv at dette blir en bra dag.

Alle trenger Jesus. Jesus har gitt meg livet mitt i gave, Han har gjort så mye for meg i livet mitt, det skulle bare mangle om jeg brukte tid sammen med Jesus. og hvorfor gjør jeg ikke det så mye som jeg burde da? jeg er full av dårlige unnskyldninger, men nå skal de dårlige unnskyldningene være ikke-eksisterende - og så skal jeg bruke masse tid med Jesus - for det er de dagene jeg gjør det, jeg virkelig ser at da er dagene mine så mye bedre og jeg er rustet til og gripe dagen og hva den har og by på :-)

Ønsker dere en velsignet dag <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...