fredag 10. mars 2017

Gud sørger alltid for oss


-- For et øyeblikk varer Hans vrede, men Hans nåde varer hele livet. Om kvelden kommer gråt som gjest, men om morgenen er det jubelrop. -- Salme 30:6

Noen ganger tenker jeg at livet er tøft, men at jeg egentlig heller burde takke Gud for det, jeg mener - kanskje det var en mening med det, kanskje det skulle hjelpe meg en gang senere i livet, det er ikke alltid man forstår, men jo mer jeg tenker på livet, og hvordan Gud former det, jo gladere blir jeg.

Gud sørger alltid for oss, Han passer alltid på oss, ja for Han er jo vår Far. Det er ikke alltid det er så lett og passe seg for glatte steder på veien, og det er fullstendig lov og be om hjelp fra Gud, aller helst bør vi jo det, for Han vil jo hjelpe oss, Han reiser oss opp når vi faller.

Livet mitt i dag har vært en berg og dalbane av følelser, jeg hadde tenkt og sette meg ned og blogge for lenge siden, men jeg fikk det bare ikke til, hvor mye jeg prøvde og studere, lese og skrive, det gikk bare ikke, jeg fikk fullstendig skrivesperre og måtte ta resten fri, men nå når jeg skulle prøve og blogge igjen, var det som det jeg skrev tidligere ikke var bra og jeg bestemte meg for at nå vil jeg bare skrive rett fra hjertet og sette litt ord på noe, det kjennes litt godt det noen ganger også.

Når vi leser i Bibelen vår, så ser vi at vi mennesker som sliter nå, vi er ikke de eneste, det er mange eksempler i Bibelen vår på mennesker som har slitt før oss, de har bestandig klart seg og de har blitt store mennesker for Gud, og ikke bare for Gud, men også for oss, for takket være deres liv, så kan vi sitte nå i 2017 og lese vår Bibel og vi kan lese om mange eksempler i Bibelen som slet før oss. Og da tenker jeg to ting: - det ene er at det er trist fordi at noen har slitt med det samme som meg - og det andre er at det er godt jeg ikke er alene. Og det er ikke du som sitter og leser bloggen min heller, det har vært mange før oss, og det er så mange som sliter i dag - vi er virkelig ikke alene, og det har vi heller aldri vært, det er godt og trygt og tenke på at vi har en Far som sørger for oss og som bryr Seg så mye om oss, det er en uendelig kjærlighet vi ikke forstår, og Gud sørger alltid for oss, og Han er her bestandig og ønsker og hjelpe oss. Så derfor - søk Herren  for alle ting <3 ingenting er dumt og be om heller, Gud kjenner hver en av oss, elsker hver en av oss så høyt. En kjærlighet så stor at vi kan ikke tenke oss det en gang <3





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...