onsdag 8. mars 2017

og slite som kristen


First of all - tusen hjertelig takk for alt det fine dere har skrevet til meg det siste døgnet, det finnes så mange godhjerta mennesker her i verden, og jeg prøver og svare, men er du en av de som ikke har fått svar enda, så beklager jeg! Jeg har lyst til og takke alle og vil svare alle, så det tar litt tid, men svar kommer, det lover jeg faktisk <3

Og slite som kristen, er kanskje litt tabu, noe som er svært synd, da så utrolig mange sliter som kristen, mer enn kanskje folk tror, dette vet jeg da jeg har fått så utrolig mange mailer, kommentarer, meldinger, smser av kristne som sliter, og de sliter ikke bare litt, men mye. Det er vondt for meg og lese og jeg har så lyst til og gi dere alle sammen en stor og god klem, nettopp fordi jeg vet så godt hvordan ting er. Hvordan det føles.

Jeg har et ønske om at vi alle kan være medmennesker, jeg sier ikke at vi ikke er det, mange er veldig flinke til og ta vare på alle i menigheten, der skal veldig mange ha ros, men vi må bli enda flinkere. Det er ikke lett og snakke om det og slite psykisk som kristen, fordi flere mener at kristne kan ikke slite, det er umlig for kristne og slite, fordi Jesus helbreder, tro meg jeg har hørt dette selv, jeg har fått høre det så øra flagrer, man er liksom ikke kristen nok om man sliter psykisk. Vell det er helt feil, og mye av grunnen til at kristne sliter (dette gjelder ikke alle, men veldig, veldig mange) er grunnet skremsel, skremsel om endetid, om djevel og demoner, dette er så vondt, så utrolig vondt at mennesker må slite med, jeg er blant disse, jeg sliter veldig med dette og det har jeg gjort fra tidlig alder, heldigvis for min del, så har jeg en familie som har hjulpet meg hele veien og har lært meg alt om Jesu kjærlighet, for på facebook ser jeg stadig folk legge ut skremsel, og da tenker jeg med en gang - hvorfor skal djevelen få all oppmerksomheten, hvorfor kan vi ikke dele det som har med kjærlighet og gjøre - Jesus <3 Er det ikke slik at Jesus burde få all oppmerksomhet, er det ikke slik at djvelen bare kan forsvinne, være mindre vært en luft, altså vi må virkelig stå opp for kjærligheten, slutte og skremme, dette gjøre bare ting værre og på den måten blir faktisk ikke folk kristne, det er faktisk fakta, vi trenger og vise og vitne om Jesus, om Jesu kjærlighet og godhet <3

Jeg har tenkt mye det siste døgnet, og jeg har sovet så mye fordi jeg har vært alt for sliten, ja jeg er deprimert, men jeg skal klare og komme meg ut av dette, jeg tror jeg har vært deprimert lenge, problemet er at jeg ikke har villet innse det, men så sprakk det i går, og det er den værste følelsen. Men den skal bort, og jeg klamrer meg nok en gang fast i korset, jeg leser Bibelen min og jeg klamrer meg så godt fast i Jesus og jeg gir aldri slipp <3 aldri kommer jeg til og gi slipp, og jeg er så takknemlig for korset og jeg er så takknemlig for Jesus <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...