lørdag 4. mars 2017

Stol på Gud og du klarer det



-- Men Han sa til meg: << Min nåde er nok for deg, for Min kraft blir fullendt i svakhet. >> Derfor vil jeg mest av alt rose meg av min svakhet, for at Kristi kraft kan ha rom hos meg. -- 2. Korinterbrev 12:9

Når vi finner den villfarne, som ikke kan helle sitt hode, som sier "fortsatt vil jeg stole på Herren." Når vi ser fattige sulte på brød og vann, som fortsatt viser sin kjærlighet til Jesus, når vi ser etterlatte enker, overveldet i elendighet, som likevel har tro på Kristus.

Hvilken ære det viser for evangeliet. Guds nåde er illustrert i fattigdom og utprøvning av troende.

De som står midt i vanskeligheter, er trofaste og urokkelige, gjør store ting for Gud. Han som vil ære Gud, møter på mange prøvelser, hvis du har måtte gå langs vanskelige veier, istedenfor og gi opp, reis deg opp og fortell all dine vanskeligheter til Gud, fortell hvordan du føler det, og Gud vil hjelpe deg. Og bo på jorda kan til tider være veldig vanskelig, vi møter på mange prøvelser og går langs vanskelige veier, men vi klarer dette sammen med Gud. Stol på Gud og du klarer det.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...