fredag 31. mars 2017

Endelig helg - Det hjelper og lese i Guds Ord

-- Og han sa: Herre, jeg har deg hjertelig kjær, Du min styrke! -- Salme 18:2


Følg meg gjerne på Snapchat , der heter jeg aashaugkona

**********

Hei kjære blogg lesere og velsignet helg til dere :-) Endelig helg og den skal nytes. Snart er det påske og jeg ønsker virkelig i år og ta til meg det flotte budskapet og klamre meg fast til Korset. I dag når jeg leste Guds Ord kjente jeg virkelig på den freden og roen som Guds Ord gir, jeg satt og ba og kjente virkelig på at Jesus er her.

La meg forklare, i dag våknet jeg med panikk angst, jeg kjente på uro og frykt og jeg var deprimert, jeg hadde virkelig ikke energi til og gjøre noe som helst, orket ikke spise, orket ikke kaffe og tårene sprengte på. Jeg orket ikke lese i Guds Ord, jeg tenkte jeg klarer ikke, jeg hadde virkelig null energi og hadde nesten lyst til og bare gå og legge meg, gråte fra meg frustrasjon og til slutt gråte meg i søvn. Helt til jeg bestemte meg for at nei - nå må jeg ha en annen innstilling, så jeg gikk og hentet min favoritt Bibel, Bibelen for kvinner jeg fikk i bursdagsgave fra mamma og pappa i fjor, jeg åpnet opp Guds Ord og Bibelleserplanen min, og satte meg ned og leste i tre forskjellige Bøker. Jeg leste i Johannes, i Johannes Åpenbaring (endelig klarer jeg og lese i Åpenbaringsboken igjen uten og bli redd) og i salmene. Og det hjalp, det ga meg så mye fred og ro og jeg kjente ikke på panikk angsten lengre.

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men for meg hjelper det så mye og lese i Guds Ord og be. Jeg får det så mye bedre da, og jeg kan godt gråte når jeg ber, jeg vet at Jesus forstår.

I dag håper jeg at jeg kan få til og skrive et Bibelstudie innlegg, det er veldig lenge siden sist, så jeg skal prøve og få postet et i dag. Jeg kan ikke love det, for jeg er ekstremt sliten i dag, men jeg vil gjerne prøve :-)

Ønsker dere en velsignet helg <3
















Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...