mandag 6. mars 2017

Frelse @ Bibelstudie


-- Undre deg ikke over at Jeg sa til deg: Dere må bli født på ny. -- Johannes 3:7

Vær trygg på at navnet på en kristen, er ikke innholdet av en kristen, og at det og være født i et kristent land, og bli anerkjent som bekjenner av den kristne tro, er ikke det samme som og bli født på ny,  Det og bli født på ny kan ikke menneskes ord beskrive, det er så fint.

Vinden blåser dit den vil, og du hører lyden av den, men du vet ikke hvor den kommer fra, og hvor den skal, sånn er hver den som er født av Ånden. Likevel er det en endring som er kjent og følt, kjent av verk av hellighet, og følt av en elskverdig opplevelse. Det er noe som arbeider i hjertet, som fornyer sjelen og påvirker hele mennesket.

Det er ikke en navnendring, men en fornyelse av min natur, slik at jeg ikke er det mennesket jeg pleide og være, men et nytt menneske i Kristus Jesus.

"Mitt liv er skjult med Kristus i Gud. Det er ikke lenger jeg som lever. Men Kristus som lever i meg." Måtte Herren gjøre oss i stand til og være godt sikret på dette punktet. I Gud har vi håp <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...