søndag 26. juni 2016

#Happy


Det er en reise igjennom livet, livet på jorda er ikke alltid lett og jeg har fått erfare det til tusen. På jorda er det sykdommer, det er krig, urettferdighet, elendighet - men vi må ikke glemme at jammen meg er det mye bra også!

Vi hører på nyheter, det er den ene elendigheten etter den andre og så kommer det noe som topper det hele igjen, vi irriterer oss, vi har sinne, mye er så urettferdighet, så ufattelig urettferdig.

Men en ting vi må huske, alle kan ikke bli helbredet, dessverre får ikke alle hjelp, det er noe som heter syndefallet, og det er ikke lett det der, jeg skal ærlig innrømme jeg har stilt en del spørsmål til Gud, men vi er mennesker og det er ikke alt vi forstår. Vi tror vi forstår, men det er så mye vi ikke forstår.

Vi er ikke de som skal dømme og vite hvem som kommer til himmelen eller ikke, vi er ikke de som sitter med alle svar, vi er mennesker vi. Om alt hadde vært perfekt, om alle hadde blitt helbredet, om ingen vonde ting hadde skjedd, om alt det vonde var tatt bort, da kunne ikke dette kalles jorda, da skulle det ha het himmelen. Dessverre må vi oppleve at livet ikke er lett alltid. Men vi må huske på at det finnes så mye bra i verden, så mye fint, bare se rundt dere, på skaperverket, les kristne nyheter og se at det er så mye velsignelse som skjer, bønnesvar, det er mennesker som blir helbredet, det er under som skjer, og dette bør vi glede oss over. Kjærlighet, omsorg, glede. Jesus!

Så jeg har vært på bunnen av havet, men jeg har kjempet meg opp dit jeg er nå, jeg har dager som alle andre, jeg har fått erfare livet, sånn livet er, ihvertfall sånn det var for meg, nå har jeg glede, jeg smiler og ler, men jeg gråter også - for sånn er livet, jeg kan bli sint når jeg synes ting er urettferdig, det er også en del av livet. Det går bra!

Det er snakk om endetiden, men sannheten er at få skjønner seg på Johannes Åpenbaring, det er en vanskelig bok og tolke, det jeg vil frem til er at stadig ser jeg at kristne fokuserer på frykt og det onde, vi må fokusere på kjærligheten på Jesus! Står det i Guds Ord at endetiden skal gjelde hele verden, jeg bare spør? jeg sitter ikke med svaret jeg heller, men jeg lurer bare.

Det er mye jeg ikke vet, men jeg lærer hver dag, og jeg er ydmyk, fordi jeg ønsker og høre, jeg ønsker og lytte hva andre har og si, vi er mennesker alle, vi har følelser. Og det er viktig og lytte, det er viktig og høre hva andre har og si. Og husk vi sitter ikke med svarene, ofte kan vi mennesker tro vi er bedre enn andre, ha god selvtillit og mene vi er store mennesker som er bedre, som kan mer, som vet mer, som opphøyer oss selv, som ser opp imot store mennesker - men vi er alle mennesker, det er ingen som er bedre enn andre, det heter ikke at noen er mer kristne enn andre, vi er alle elsket av Gud, selv ikke kristne, det må vi huske på - det er ikke bare kristne som er elsket av Gud, alle er det, alle mennesker er skapt i Guds bilde, ingen er bedre enn andre. Vi skal heller ikke ha avguder, dette ser jeg ofte, at kristne opphøyer andre kristne, det er viktig at Gud er opphøyet, ikke andre, det er viktig og se den at vi alle er mennesker, vi er alle elsket av Gud, alle mennesker, virkelig alle mennesker. Ikke døm, please ikke døm, vi er faktisk elsket alle uansett.

Jeg mener ikke jeg er mer vært enn andre, si dette til deg selv, for du er ikke mer vært enn andre, du er like mye vært som naboen din og som personen som sliter i et annet land, som en som kjemper i krig, som en som har drept noen, ja for alle mennesker synder, selvfølgelig så skjer det grusomme ting som er helt feil, men det er ikke opp til oss og dømme, men vi kan bli frustrerte, sinte, lei oss, det er en del av og være menneske dette. Husk på det at Moses var en morder, men han ble utvalgt av Gud, vi leser om Moses i Bibelen, det er ok, vi synes det er ok, men hva er forskjellen sånn egentlig, men jeg mener ikke at jeg synes det er ok og drepe, jeg synes det er grusomt, jeg kan gråte meg selv til søvn, dette gjør jeg faktisk ofte, fordi jeg ikke skjønner meg selv på verden, jeg spør daglig Gud - hvorfor? men faktisk sitter ikke jeg med svarene, og det er det jeg vil frem til - jeg er ikke den som skal dømme, jeg er ikke den som skal si at aldri i verden kommer den personen til himmelen, for det er ikke jeg som avgjør hvem som er skrevet ned i livets bok.

Vi sitter ikke med svarene - Gud gjør og Jesus elsker faktisk alle mennesker like mye, uansett, og det er ingen synd som er verre enn en annen synd, men det rettferdigjør ikke, fordi det skjer virkelig mye fælt, men jammen meg skjer det mye bra også <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...