torsdag 9. juni 2016

Starter et nytt og bedre liv



Hei kjære blogg lesere :-) Jeg har startet ett nytt og bedre liv, etter en lang pause uten trening grunnet manglet motivasjon - er jeg i gang igjen for fullt, målet mitt er ikke og være den slankeste - for face it, men sannsynlig skjer det ikke - men jeg ønsker og gjøre alt jeg kan for og endre livsstilen min til det bedre og ikke bare med maten og treningen, men også når det gjelder livsstil gjennerelt - dette ønsker jeg og blogge om til dere i dag.

Som dere vet så var jeg veldig sånn at jeg ønsket og være minimalistisk, dette gjorde jeg drastige grep for, men jeg føler nå det har sklidd litt ut, så jeg ønsker tilbake til der jeg var. Jeg føler at når jeg ikke fokuserer på duppeditter og den slags materialistiske ting, så føler jeg meg nærmere Gud på en måte - og den følelsen er god. Vi kan lese mye i Bibelen når det gjelder f.eks kosthold og trening, iform av at vi skal ta vare på Guds tempel, den kroppen vi har blitt gitt.

La oss se litt på hva Bibelen forteller oss om dette, og noen ord som kan hjelpe på veien.

-- Du elskede. Jeg ber om at du må ha framgang i alle ting og være ved god helse, slik som også din sjel har det godt. -- 3 Johannesbrev 2

-- Eller vet dere ikke at kroppen deres er et tempel for Den Hellige Ånd, som er i dere, som dere har fra Gud, og at dere ikke tilhører dere selv? -- 1 Korinter 6:19

-- For det er Gud som virker i dere både å ville og å virke for Hans gode vilje. -- Filipperne 2:13


-- Og bli ikke dannet lik denne verden, men bli gode og velbehagelige og fullkomne Guds vilje. -- Romerne 12:2

-- La dette sinn være i dere, som også var i Kristus Jesus. -- Filipperne 2:5

-- Jeg makter alt i Kristus, Han som styrker meg. -- Filipperne 4:13

-- Og jeg er helt overbevist om dette, at Han som har begynt den gode gjerning i dere,vil fullføre den inntil Jesu Kristi dag. -- Filipperne 1:6

-- Enten dere da spiser eller drikker eller hva dere gjør, så gjør alt til Guds ære. -- 1 Korinter 10:31

-- Se, Jeg har gitt dere hver plante som setter frø og som finnes på jordens overflate, og hvert tre som frukt med frø i. De skal være til mat for dere. -- 1 Mosebok 1:29

-- Nå er det slik at ingen formaning synes å være til glede mens den står på, men bare smertefull. Men etterpå skaper den rettferdighetens fredfulle frukt hos dem som er blitt oppdratt ved den. -- Hebreerbrevet 12:11

-- Og kast all deres bekymring på Ham, for Han har omsorg for dere. -- 1 Peter 5:7

Jeg kunne fortsatt i det uendelige med forskjellige Bibelvers om kosthold, trening og oppmuntrende ord som gir oss styrke til og fortsette. Men da hadde innlegget blitt evig langt :-)

Det jeg vil frem til er at Bibelen forteller at vi skal ta vare på kroppen vår, kroppen vår som er gitt oss i gave fra Gud. Guds tempel.

Det er så mye fordeler med trening og sunn mat, og jeg har spist veldig sundt og holdt meg unna godteri, brus, alt usunt, sukker, kunstig sukker i ett og et halvt år ca, egentlig over det - men greia er at jeg savner det ikke en gang, men treningen er så som så, og jeg er glad jeg har fått en kick start igjen.  Nå trener jeg hver dag, både små økter og lange økter, alt etter hva jeg bestemmer meg for den og den dagen.

Men det ringte en bjelle da jeg var hos behandling hos kiropraktor, da kiropraktoren sa at alt har blusset opp igjen - da skjønte jeg at det var på tide og ta et tak igjen, ikke vil jeg at det skal være sånn og ikke vil jeg gå til kiropraktor to ganger i uken igjen, som jeg drev med i månesvis. Det er så på tide og ta et tak, uansett hvor tungt det føles, som det står i Hebreerbrevet 12:11 som jeg skrev over her , men som jeg siterer igjen.
-- Nå er det slik at ingen formaning synes å være til glede mens den står på, men bare smertefull. Men etterpå skaper den rettferdighetens fredfulle frukt hos dem som er blitt oppdratt ved den. --

*************

Med det ønsker jeg dere en velsignet torsdag <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...