tirsdag 7. juni 2016

Og finne fred



Som kristne, søkende etter fred. Fred spiller en stor rolle i våre liv. Jeg finner fred i Guds Ord, og min bønnestund med Gud. Det er viktig og ha fred i hjertet. Når jeg begynte og starte dagen min med Bønn og Guds Ord, så føler jeg at jeg har funnet min fred, min trygghet - min klippe.

Og starte med Bønn og Guds Ord, gjør at jeg møter dagen på en anderledes måte enn før, jeg møter rett og slett dagen med fred, med ro i sjela, og fra da er jeg klar til og gripe dagen og hva den må bringe.

I dag vil jeg starte dagen med og dele 5 vers fra Bibelen om nettopp dette med fred.

Bibelvers 1:

-- Salige er de som skaper fred, for de skal kalles Guds barn. -- Matteus 5:9

Bibelvers 2:

-- Fred etterlater Jeg dere, Min fred gir Jeg dere. Ikke som verden gir, gir Jeg dere. La ikke deres hjerter forferdes, og la det heller ikke gripes av frykt. -- Johannes 14:27

Bibelvers 3:

-- Et menneskes hjerte planlegger sin vei, men Herren styrer hans skritt. -- Ordspråkene 16:9

Bibelvers 4:

-- Men håpets Gud skal fylle dere med alle glede og fred i troen, så dere kan ha overflod av håp ved Den Hellige Ånds kraft. -- Romerne 15:13

Bibelvers 5:

-- Og la Guds fred råde i hjertene deres! Den ble dere også kalt til i èn kropp. Og vær takknemlige! -- Kolosserne 3:15

**************
Hverdag: 

Nå skal jeg snart ut og rekke en avtale - jeg skal på cafè og det er en evighet siden sist, ville bare stikke innom for og oppdatere dere først - ønsker dere en velsignet tirsdag :-) <3 vi skrives mer senere.

- GOD BLESS -

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...