fredag 3. juni 2016

Stresset? Kanskje dette vil hjelpe


Vi lever i ett samfunn som krever en hel del av oss - det a4 livet var kanskje ikke så gøy allikevel?
Bibelen forteller oss mye om og stresse ned, jeg ønsker og dele 4 Bibelvers med dere i dag. Jeg trenger det selv, og kanskje dere trenger det også? For min egen del finner jeg alle svarene i Guds Ord, Bibelen er en levende Bok, Den forteller oss i grunn alt vi trenger og vite, det er en god følelse <3 Vell her kommer Bibelversene:

1) -- Mine søsken, regn alt bare som glede når dere blir utsatt for forskjellige prøvelser, for dere vet at når troens ekthet blir prøvet, virker det tålmodighet. Men tålmodigheten må vise seg i moden gjerning, for at dere selv kan være modne og helstøpte og ikke stå tilbake i noe. -- Jakob 1;2-4

2) -- Fred etterlater Jeg dere. Min fred gir Jeg dere. Ikke som verden gir, gir Jeg dere: La ikke deres hjerte forferdes, og la det heller ikke gripes av frykt. -- Johannes 14:27

3) -- Ved utholdenhet skal dere redde deres sjel. -- Lukas 21:19

4) -- Overgi dine gjerninger til Herren, så skal dine planer bli virkelighet. -- Ordspråkene 16:3

Tenk at Bibelen gir oss alle svar, tenk at Bibelen gir oss trøst og glede - ihvertfall gir den meg det.

Ellers vil jeg anbefale dere Jesus meditasjon, eller et gripekors - dette skal jeg forklare nærmere i et senere innlegg, om noen lurer på hva det er. Bønn er også viktig, men det er også godt og gripe fast i et fysisk kors, bare for og få roen, og også Jesus meditasjon. Man kan Be den bønnen man selv ønsker, men jeg pleier og be følgende : - Jesus, kristus, Guds Sønn, forbarm Deg over meg, en synder - En enkel bønn, men som sier så mye.

Ønsker dere en fin fredag - og en velsignet helg til dere - vi blogges <3


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...