mandag 24. april 2017

En annerledes mandag


Foto : Meg


Hei kjære blogg lesere og riktig fin mandag til dere :-) Tenk at det er ny uke igjen, husk at dere kan forme uken deres akkurat slik dere ønsker det, jeg bestemte meg for at denne uken skal bli den beste på lenge, så når jeg la meg tenkte jeg at nå skal jeg virkelig klare og få en bra mandag.

Mandagen startet rolig med at jeg sov en time lengre enn jeg pleier, det gjør ingenting tenkte jeg, tidligere ville jeg sagt at å nei nå er hele dagen ødelagt, men det er den ikke, for det går ann og få den fin allikevel tenkte jeg, med rett innstilling.

Så jeg sto opp med et smil rundt munnen og bestemte meg for og virkelig få denne dagen som den beste noensinne, egentlig hadde jeg planlagt en dag med masse på todo-listen, men så ble den ikke like effektiv da jeg ble sittende lenge og nyte kaffe, surfe litt og ta det en del med ro, tidligere ville jeg bli skuffet over meg selv, at det går ann liksom, men nå tenkte jeg at jeg er sliten i dag og at jeg unner meg litt tid for meg selv og slapper av og tar dagen med ro til jeg kan begynne med litt og gjøre, jeg bestemte meg for at jeg skulle tenke over litt i hverdagen, altså stoppe litt opp, se rundt meg og verdsette mer, istedenfor og stresse rundt for og få alt gjort og prøve og være så effektiv så jeg kunne.

En litt endring ble det i dag og ja jeg har tenkt til og være effektiv også, men jeg tror det er viktig og lytte til kroppen iblant, ikke være skuffet om man ikke får til alt, man kan gå på en smell om man hele tiden skal yte sitt beste, tro meg der er jeg alltid, men det er så viktig og lytte til kroppen, kroppen har ikke godt av og stresse, faktisk er ikke stress bra i det hele tatt, og jeg er eksperten på og stresse, denne dagen har vært så utrolig fin, og det fordi jeg valgte og lytte til kroppen min, jeg valgte og starte dagen rolig med Guds Ord, lovsang, kaffe og leve litt i nuet og nyte tilværelsen, dette skal jeg gjøre oftere, men kanskje prøve og være litt effektiv også hehe, ellers får jeg ikke gjort noen ting, men jeg er glad for at jeg valgte og starte mandagen sånn og at jeg ikke ble skuffet om jeg ikke fikk gjort det jeg egentlig hadde tenkt, jeg tok dagen som den kom, timene som den kom og la bort planleggingen, og det dere gjorde så godt, men nå skal jeg faktisk prøve og fullføre todo - listen min, for jeg kan ikke være helt på latsiden i dag, en mellomting er ok, og om jeg ikke får fullført hele todo-listen min, så er det fullstendig ok, da kan jeg ta det en annen dag, jeg skal ha det bra jeg, og jeg takker Jesus for denne fine dagen :-) 

Blogg motivasjonen er tilbake - hurra! Ønsker dere en velsignet mandag <3 :-)


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...