søndag 30. april 2017

Jesus er din tilflukt på den onde dag også


Foto @ Meg

-- Vær ikke til forferdelse for meg. Du er min tilflukt på den onde dag. -- Jeremia 17:17

****

Kristi sti er ikke alltid lys som solskinn, han har sine årstider med mørke og storm. Det er sant at troen er beregnet for og gi oss lykke, men erfaringen forteller oss at hvis forløpet er som et skinnende lys som skinner mer og mer til den perfekte dag, men noen ganger blir lyset formet. I visse perioder dekker skyene den troendes lys. Det er mange som har gledet seg i Guds nærhet, de har gått langs "det grønne beitet" ved siden av "stillevannet", men plutselig finner de den strålende Himmelen overskyet. De må trokke den sandige ørkenen, i det søte vannet, de finner urolige bekker, bitter etter deres smak, og de sier, " Sannelig, hvis jeg var Guds barn, ville ikke dette skje", Åh, si ikke det, du som går i mørket. De beste av Guds hellige må drikke bittert, de kjære av Hans barn må bære korset, ingen kristen har hatt evig fortid, ingen troende kan alltid holde sin harpe fra viljene. Kanskje Herren gir deg først en jevn og uklar bane, fordi du var svak og trøtt. Men nå som du er sterkere i det Åndelige liv, må du gå i opplevelser av Guds fullvokste barn. Vi trenger vind og forstyrrelser for og styrke og øke vår tro, og rive av den rotne grøften av selvtillit, og rote oss mer fast til Kristus, det er verdien av vårt strålende håp!




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...