lørdag 29. april 2017

Minimalisme i Bibelen

-- Mitt siste kjøp på en stund, ble denne --




I går bestilte jeg meg denne som er mitt siste kjøp på lenge, denne vil passe meg så fint når jeg studerer Guds Ord, en kjempe fin notatbok i kunstskinn med Bibelvers i.

*******

Hei kjære blogg lesere :-) Jeg kom over noen Bibelvers i går kveld når jeg også studerte Guds Ord, jeg ville lese litt ekstra i går, og kom over disse versene jeg ønsker og dele med dere:

Jesus sier i Lukas 12:15

-- Han sa til dem: Se til at dere vokter dere fra grådighet, for ens liv består ikke i å ha overflod av eiendom. -- 

Ting kjenner ikke meningen med livet, Jesu lignelse understreker det viktigste i livet.
Ting gir ikke lykke, men Jesus gir lykke. Verden vil vi skal kjøpe ting, vi vil ha mer og mer og bedre og bedre, det gjør oss ikke lykkeligere, Jesus gir oss i overflod på kjærlighet. Dette er viktigere enn ting, vi vil ikke høre på verden, men Jesus.

Med og kjøpe mer og mer og bry oss mer om ting, fokuserer vi mer på oss selv, enn Gud og, og hjelpe mennesker.

I 1 Tomoteus 6:6-8 står det:

-- Gudsfrykt med nøysomhet er en stor vinning. For vi hadde ingenting med oss inn i denne verden, og det er sikkert at vi ikke kan bære noe med oss ut. Og når vi har mat og klær, skal vi være tilfreds med det. --

Videre kan vi lese i Matteus 6:25:

-- Derfor sier Jeg dere. Vær ikke bekymret for livet deres, hva dere skal spise eller hva dere skal drikke, og heller ikke for kroppen, hva dere skal kle dere med. Er ikke livet mer enn maten og kroppen mer enn klærne? --

Jeg sier ikke at vi aldri skal kjøpe ting, men jeg sier at vi kanskje bør tenke over hva vi synes er viktigst i livet, og at vi kanskje ikke bør kjøpe i overflod. Klart vi lever i verden, og at det ikke er lett og vi skal ikke føle på dårlig samvittighet om vi kjøper noe, men at vi kanskje bør tenke over hva som er viktigst. 

Jeg har tenkt veldig over disse versene i dag og i går, og jeg har tenkt veldig over at jeg ønsker og ta minimalisme helt ut, jeg har lyst til og leve mer minimalistisk, være fornøyd med det jeg har, kvitte meg med det jeg ikke bruker og det som på en måte ikke gir meg glede, men som bare er der, og som kanskje andre kunne hatt mer glede av, jeg vil at det rundt meg skal være noe jeg er takknemlig for, som kanskje har en historie og som betyr noe for meg, jeg trenger dessuten ikke så mange klær osv, det er kanskje noe som har mer bruk for det enn meg?

Jeg ønsker også og kjøpe mer brukt, kjøpe på fretex osv, jeg ønsker og bruke enda mer tid på Jesus og Bibelstudie, jeg ønsker og fokusere på hva som er viktig her i livet og de flotte menneskene rundt meg. 

Men klart jeg skal ikke være ekstrem, det kan være veldig vanskelig i dagens samfunn, men jeg ønsker at Jesus skal ha fokuset i livet mitt og ikke tingene rundt meg. Dessuten har jeg ikke brukt for alt jeg har, og neste gang jeg skal kjøpe noe, så ønsker jeg og tenke - trenger jeg virkelig det her?

Jeg gleder meg til og ta dere med på min reise til en mer minimalistisk hverdag, som jeg fokuserer på det som er viktig her i livet og komme nærmere Jesus og leve for Jesus <3

Ønsker dere en velsignet dag <3 :-) 



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...