onsdag 26. april 2017

Mine tips til meg selv


Angsten river i meg, den vil vinne, men den skal ikke, jeg har tapt så mange ganger over angsten, men denne gangen vil jeg klare det! - Jeg klarer det ikke alene, men sammen med Jesus klarer jeg det <3 

Tusen takk kjære blogg lesere for alle oppmuntrende ord fra dere, mange tips. Dere har et hjerte av gull og jeg blir så rørt.

Det siste tiden, vell nokså lenge har jeg vært preget av angst, denne gangen vil jeg ikke at angsten skal vinne, jeg har tapt så mange ganger over angsten, at nå ønsker jeg at jeg skal vinne, men det klarer jeg ikke alene, men jeg vet jeg klarer det sammen med Jesus, for, for Jesus er alt mulig <3

Jeg skal sluke alt av gode tips og jeg skal gi meg selv noen tips til og bli kvitt angsten, det er mye jeg kan jobbe med, mye for og få det bedre selv.

Så i dag skal jeg planlegge litt og gi meg selv noen gode tips, og så tenkte jeg at jeg skulle dele noen tips med dere, de jeg har kommet på til nå, og så skal jeg jobbe mer med de og få enda litt flere tips.

Så her kommer de:

Nr 1: Mat, sundt kosthold og ikke minst frokost med en gang jeg står opp: Jeg har en sykdom som gir meg lavt blodsukker, insulin resistens og som gir samme type symptomer som diabetes og føling, jeg har gjort litt resurtch, og har jo en del allergier, IBS og gluten allergi osv, så jeg har tenkt og begynne på lavkarbo for fullt, mamma kom nettopp med hele syv kokebøker og jeg har noen fra før av også, så det skal ikke bli noe problem da :-) I tillegg vil jeg spise frokost med en gang jeg står opp og spise hver tredje-fjerde time sånn at jeg slipper disse svingningene i blodsukkeret, som faktisk gir meg angst, fordi det er så ubehagelig.

Nr 2: Trening: Jeg har i det siste hatt veldig lite energi og overskudd, jeg sier jeg skal trene, og noen ganger fullfører jeg det, andre ganger ikke, og det blir liksom ikke noe fast, jeg var veldig flink før til og trente regelmessig, men jeg tror på at LCHF kosthold kan gi meg mer energi og overskudd, og jeg skal også lese og gjøre resurtch, motivere meg selv til trening.

Nr 3: Drikke sitronvann: Jeg har hørt det hjelper på mye, og at det skal bli en vane at det er det første jeg gjør når jeg står opp, jeg skal i tillegg trappe enda mer ned på kaffe, da kaffe kan gi en slags følelse av angst. Ihvertfall i store mengder. Koffein er ikke bra med for mye av, så jeg skal kutte det ned enda mer, og heller erstatte det med koffeinfri kaffe.

Nr 4: Lese Guds Ord hver dag, spesielt om morgenen: Helt ærlig, i det siste når angsten har vært som verst, har jeg ikke hatt overskudd til og lese like mye i Guds Ord som jeg gjorde, det blir liksom med et vers eller to, men jeg har en Bibelleserplan som jeg tenkte jeg skulle bruke litt mer og få Bibellesning om morgenen, med notater og diverse som en del av morgenrutinen min.

Nr 5: Morgenrutiner: Jeg tenkte jeg skulle få inn noen kjempe fine morgen rutiner, noe som gjør det gøy og stå opp, sånn at jeg gleder meg til og stå opp, det kan være så mangt, og det er noe jeg skal jobbe med og jeg tar gjerne mot tips til hva det skal gjelde.

Nr 6: Ballanse mellom aktivitet og hvile: Denne tror jeg er viktig og noe jeg fikk høre hele tiden når jeg var veldig dårlig og innlagt, jeg kan uansett ikke gjøre ting hele tiden og jeg må også hvile, samtidig som jeg ikke må hvile hele tiden, men også gjøre ting, dermed en ballanse - det er viktig!

Nr 7: Sosial: Jeg må trene på og bli mer sosial, komme ut av leiligheten, dra ut på ting og finne meg en hobby, kanskje ha et par faste ting jeg gjør hver uke.

Nr 8: Trene på angsten: Det er ikke farlig og ha angst, det er bare veldig ubehagelig og egentlig veldig fælt, men det finnes overhodet ikke farlig.

Nr 9: Lese mer: Jeg ønsker og lese flere bøker, det er så koselig, men jeg har ikke hatt så mye overskudd i det siste, så dette må gjøres noe med.

Nr 10: Lære meg noe nytt: Vi går på livetsskole, jeg ønsker og fordype meg i forskjellige temaer og lære mer, det trenger ikke bety skole, men surfe litt på det O`store internett, det finnes jo så mange forskjellig der som er gratis og ja f.eks biblioteket, jeg må lære meg noe nytt jeg altså :-)

******

Mine ti tips til meg selv, og kanskje noen av disse kan være til hjelp for dere også :-) Ønsker dere en velsignet dag <3 vi skrives :-)

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...