fredag 28. april 2017

Mine nye Bibelstudie rutiner - hvordan studerer jeg Guds Ord


Jesus sier i Lukas 11:28: -- Men Han sa: << Mer enn det: Salige er de som hører Guds Ord og tar vare på det! >>

I dag tenkte jeg og skrive om mine nye Bibelstudie rutiner og hvordan jeg studerer Guds Ord, min alene tid med Jesus.

Så jeg har begynt og lese i Guds Ord hver dag, akkurat nå leser jeg i Apostlenes Gjerninger, jeg prøver og lese et kapittel hver dag, noen ganger blir det mer og noen ganger blir det mindre, alt ettersom hva jeg føler den dagen, hva Gud vil fortelle meg.

Jeg starter med og be en liten Bønn om at Gud skal vise meg hva Han vil fortelle meg i dag under Bibellesningen min.

Dette blir en kort Bønn, men samtidig en fin Bønn, jeg har gjerne traktet meg en kopp kaffe, satt på litt lovsang i bakgrunnen (min favoritt er Kari Jobe) , etter min korte Bønn begynner jeg og lese i Guds Ord, jeg leser da det jeg vil lese og begynner i studie Bibelen min. Etterhvert slår jeg opp i min andre Bibel, Bibelen for kvinner, for i en studie Bibel står det vers man kan slå opp i, i andre steder i Bibelen som omhandler det samme som man leser fra det kapittelet, dette synes jeg er kjempe fint.

Så går jeg igjennom det jeg har lest en gang til og gjør notater utifra hva jeg har lest, dette kan være et spesielt Bibelvers som jeg føler snakker til meg den dagen, det kan være notater jeg vil skrive for og huske det, det kan være flere Bibelvers jeg vil huske hvis jeg snakker med noen jeg ønsker og dele de Bibelversene med, det kan være noe Gud ønsker og fortelle meg den dagen og jeg noterer det ned.

Jeg har også en lapp som jeg skriver Bønneemner på, denne lappen legger jeg i notatboken min og lager nye lapper for hver dag, kanskje fortsetter jeg og be for samme Bønneemne, kanskje har jeg noe nytt, uansett så skriver jeg det ned, det kan være en person eller et emne jeg ønsker og be for, jeg har begynt og ha påminnelse på mobilen min på når jeg skal be om det diverse.

På baksiden av arket, og også i notatboken min, skriver jeg Bønnesvar, dette fordi da er det lettere og huske hvilke Bønnesvar Gud har gitt.

Notatboken min og en liten Bibel og Bønneemner har jeg alltid med meg i sekken min, noen ganger skriver jeg det også opp på mobilen i et notat, i korte trekk.

Etter jeg har gjort notater så er det min stund med Jesus hvor jeg ber, hvor lenge jeg ber varierer veldig, og jeg prøver og be så mye som mulig, takker Jesus for dagen, og ber for bønneemner og det jeg ønsker og be for den dagen.

Jeg prøver og ha min Bønnestund og Bibelstudie rutiner om morgenen, jeg ber utover dagen også, ettersom jeg prøver og ha noen påminnelser på mobilen på viktige ting og be om.

Så dette var min Bibelstudie rutiner, jeg elsker og bruke tid sammen med Jesus <3 Håper dette kanskje kan motivere dere til og gjøre det samme :-) Vi er alle forskjellige, kanskje dere har en annen rutine, jeg kunne likt og visst hva slags Bibelstudie rutiner dere har, om dere ønsker og fortelle meg det, kan dere sende meg en mail på: jesus4areason@outlook.com eller dere kan kommentere på min facebook side, bare søk på Jesus 4 a Reason på facebook så dukker den opp :-)

Ønsker dere en velsignet dag <3


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...