torsdag 25. august 2016

Alltid Den samme


-- For Gud er ikke uordens, men fredens Gud, som i alle de helliges menigheter. -- 1.Korinterbrev 14:33

Denne verden er full av forvirring. Det er så mye som kjemper om oppmerksomheten din. Skole, jobb, menigheten, familie, venner - og slik fortsetter det. 
Ustanselig bombarderes du med stadig flere avbrytelser - fra radioen, tv-en, fra internett, fra sosiale medier, fra mobiltelefonen. I denne verden finnes det ikke noen fred som varer.

Livet på planeten Jorden har endret seg så mye siden Gud første gang befalte menneskene om og falle til ro og kjenne at Han er Gud. Men Selv har Gud ikke forandret Seg, og det har heller ikke Hans veier. 

Kom til Gud med all din forvirring, til og med om det gjelder en liten filleting. Fortell Gud alt. Han skal roe sinnet ditt og hjelpe deg og sortere alt sammen. Han skal ta bort forvirringen og bytte ut med Guds fred.

-- Fall til ro og kjenn at Jeg er Gud! Jeg skal opphøyes blant folkeslagene. Jeg skal opphøyes på jorden! -- Salme 46:11

-- Og hun hadde en søster som het Maria. Hun satte seg ned ved Jesu føtter og lyttet til Hans ord. Men Marta var travelt opptatt med alt tjenestearbeidet, og hun gikk bort og sa: << Herre, bryr Du Deg ikke om at min søster har latt meg være alene med å tjene? Si derfor til henne at hun skal hjelpe meg. >> Og Jesus svarte henne og sa til henne: << Marta, Marta, du er bekymret og urolig for mange ting. Men ett er nødvendig. Maria har valgt den gode del, som ikke skal bli tatt fra henne. >> Lukas 10:39-41

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...