lørdag 27. august 2016

En prosess


Hei kjære blogg lesere :-) det er lørdag - det er helg og jeg er i mitt minimalistiske hjørnet, jeg har fått så mye inspirasjon, og i dag skal det virkelig bli en opprydning i leiligheten, jeg er så lei dette materialistiske, at det skal ta oppmerksomheten min vekk fra det som er viktig, jeg blir fort knyttet til tingene mine. Men dette har vært en prosess, jeg har måtte virkelig ta meg sammen, og virkelig jobbet med meg selv, og gå fra og shoppe mye til og heller verdsette det jeg har og gi bort til f.eks fretex, det jeg ikke har behov for,  jeg har alt for mange ting, og ting jeg kjøper som aldri blir brukt, jeg føler når jeg ikke kjøper så mye at jeg versetter mer det jeg har og blir mer fokusert på troen min.

Men som sagt, dette er en prosess, noe som ikke er gjort på 1-2-3. Jeg har hatt en periode hvor dette var veldig vanskelig og fullføre, det er helt normalt, spesielt hvis man f.eks er litt deppa, men nå som jeg har det bra, ble jeg mer motivert igjen til og være mer minimalistisk, nå skal det sies at jeg ikke drar den helt ut, fordi det kan være veldig vanskelig, men jeg gjør mitt beste og begynner i det små, jeg har drevet med det lenge, noen måneder hvor jeg ikke kjøpte noe, men så kom den perioden jeg kjøpte litt igjen, og nå er jeg motivert og  vært det en stund, og føler jeg ikke har det behovet og kjøpe-kjøpe-kjøpe. Jeg vil bruke det vi har, og kanskje lage ting også om man vil ha noe nytt, og jeg har gått fra og kjøpe mange forskjellige vaskeutstyr for rengjøring, til og bruke tre slag, zalo, grønnsåpe og jif skuremiddel. jeg bruker zalo på nesten alt og har gjemt på en spray flaske som gjør dette lettere.

Sminke bruker jeg  kun få produkter, og disse bruker jeg til mye forskjellig, altså jeg bruker f.eks øyebrynsfarge til øyenskygge og eyeliner, leppestift for litt farge i skinnene og so on, dette er så gøy og jeg elsker hvordan denne prosessen utvikler seg til det positive, materialistiske ting er ikke lenger så viktig for meg, og jeg føler jeg verdsetter de tingene jeg har mer enn jeg gjorde før, jeg bruker det til det blir ødelagt, jeg går helt tom for diverse før jeg kjøper nytt, gjenbruk blir brukt, jeg er flinkere til og sortere, holde reint og ryddig, fordi dette er mer motiverende nå når det er mindre ting og holde styr på, jeg bruker mer tid på viktigere ting, jeg er mer sosial. Åååh jeg kunne snakket om dette i en evighet, og være minimalistisk er så gøy, og det er noe jeg føler jeg vokser av, det er uendelig hva man kan gjøre, for en minimalistisk livsstil finnes det ingen fasit på :-)

Ønsker dere en velsignet lørdag, kommer tilbake med mer senere, og da er det fra Bibelstudiene mine for dagen :-) <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...