mandag 22. august 2016

Den Gud som tilgir



-- Hvor kan jeg gå bort fra Din Ånd? Eller hvor kan jeg flykte fra Ditt ansikt? For jeg opp til himmelen, er Du der. Redde jeg leie i dødsriket, se, da er Du der. Spenner jeg morgenrødens vinger, setter jeg bo ved havets ytterste grense, selv der skal Din hånd lede meg, og Din høyre hånd skal holde meg fast. -- Salme 139:7-10 

Det finnes ikke noe sted hvor Gud ikke kan finne deg. Det er ikke mulig for deg og stikke av fra Gud, og du kan heller ikke jage Gud bort fra deg. 

Gud er den Gud som tilgir. Når du roter tingene dine til, er Gud der for og reise deg opp, børste støvet av deg, tilgi deg og dekke deg med Hans kjærlighet. 

Jesus kom ikke til jorden for og vurdere deg og fordømme deg. Han kom for og sette deg fri. Ja, Han ser feilene og syndene og opprøret hos deg. Samtidig ser Han Sitt eget dyrebare barn - tilgitt og skinnende  av Hans rettferdighet. Du er Hans store glede, og Han jubler over deg med kjærlighet.

-- Herren din Gud er i din midte, Han er Den Mektige som frelser. Han skal fryde seg over deg med glede. I Sin kjærlighet gir Han deg hvile, Han fryder Seg over deg med jubel. -- Sefanja 3:17




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...