lørdag 20. august 2016

En åpen bok


-- Ikke et ord er på min tunge, se Herre, uten at Du kjenner det helt og fullt allerede. -- Salme 139:4

Gud er overalt omkring deg. Gud er mye nærmere enn du våger og tro - til og med nærmere enn luften du puster. Før du tenker den, kjenner Han hver eneste tanke, og hvert eneste ord før du sier det. Du forstår sikkert hvor tåpelig det er og forsøke og holde noe skjult for Gud!

Gud leser deg som en åpen bok. Hver eneste hemmelighet og hver eneste synd kjenner Han til.

Nå sier Han ikke dette for og gjøre deg redd eller for at du skal bli skamfull eller tynget av skyld. Han sier dette så du aldri skal kjenne deg ensom og ikke elsket av noen.

Lytt nøye til det Gud sier nå: Han vet alt om deg - og likevel forlater Han deg aldri og slutter aldri og elske deg. Jesus har tatt bort all synd fra deg. Så du kan være så tett inntil Han som dette,

-- Herre, Du har ransaket meg og kjenner meg. Hvor jeg enn sitter eller står, så vet Du det. Langt borte fra kjenner Du min tanke. Min sti og mitt leie blir gransket av Deg, Du kjenner nøye alle mine veier. -- Salme 139:1-3

-- Men i Kristus Jesus er nå dere som før var langt borte, kommer nær ved Kristi blod. -- Efeserne 2:13

-- For Ham som ikke kjente til synd, gjorde Gud til synd for oss, for at vi skulle få Guds rettferdighet i Ham. -- 2.Korinterbrev 5:21

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...