onsdag 17. august 2016

Jesus kaller på deg

-- Vær stille for Herren, og vent med lengsel på Ham! -- Litt av Salme 37:7

Jesus kaller på deg hele tiden - til og leve tett inntil Ham. Han vet hvor stort behovet ditt for Han er. Jesus kan lese tankene dine, og Han ser hvor tomme de er når de vandrer bort fra Han. Kom til Jesus. Han skal gi deg hvile for sjelen, og Han skal fornye sinnet og kroppen.

Etter hvert som du lærer og finne glede i Jesus, virker gledene i denne verden - pc spill, datamaskiner, mobiltelefoner mindre viktige. Og kjenne Jesus - virkelig kjenne Jesus - er som og ha fontene av glede inne i deg. Gleden strømmer fra Jesus hele tiden, slik at den er hos deg til og med når du står ovenfor vanskeligheter. 

Ved og bruke tid sammen med Jesus, holder du kontakten med Jesus. Han viser deg alt Han har og tilby mens du venter sammen med Jesus.

Hvis du føler deg tom eller fjernt fra Jesus, bare led oppmerksomheten tilbake på Han igjen. Dette holder deg tett inntil Jesus igjennom hele livet.

-- Men jeg har satt min lit til Din miskunnhet. Mitt hjerte skal fryde seg i Din frelse. Jeg vil synge for Herren, for Han har gjort så mye godt mot meg. -- Salme 13:6

-- For Du har gjort ham til velsignelser i all evighet. Du har gjort ham overmåte glad for Ditt ansikt. -- Salme 21:7

-- Sannelig, jeg har fått min sjel til å være rolig og stille, som et avvent barn hos sin mor. Som et avvent barn er min sjel i meg. -- Salme 131:2

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...