fredag 26. august 2016

Jesus setter deg fri


-- For livets Ånds lov har i Kristus Jesus gjort meg fri fra syndens og dødens lov. -- Romerne 8:2

Jesus kom ikke til denne jorden for og gi deg skyldfølelse. Han kom tvert imot for og sette deg fri fra skyld. Dessuten liker Han ikke at andre mennesker utnytter skyldfølelse for og få deg til og følge Jesus. Han vil at du skal komme til Jesus av kjærlighet - fordi du ønsker og være i Hans nærvær.
Det er virkelig sant. 
Han kjenner til hver eneste tabbe du har begått, hver eneste synd du noensinne har gjort. Men når du kommer inn i Jesu nærvær, er det ikke syndene Han ser. Da er det Hans elskede barn Han ser.

Jesu nåde renser alle syndene dine fullstendig bort når du ber Han om tilgivelse, ikke bare tilgir Han dem, Jesus glemmer alt om dem og setter deg fri.

-- Jeg vil glede meg stort i Herren, min sjel skal fryde seg i min Gud. For Han har kledd meg i frelsens kledning, i rettferdighetens kappe har Han hyllet meg, slik brudgommen pryder sitt hode, som presten, slik bruden smykker seg med sine juveler. -- Jesaja 61:10

-- Derfor er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus, de som ikke vandrer etter syndens natur, men etter Ånden. -- Romerne 8:1

-- For så høyt som himlene er over jorden, så stor er Hans miskunnhet mot dem som frykter Ham. Så langt som øst er fra vest, har Han tatt våre overtredelser bort fra oss. -- Salme 103:11-12


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...