onsdag 17. august 2016

Jeg er et menneske som deg


I det siste har jeg fått spørsmål på hvordan jeg klarer og lese Bibelen hver dag, i dag tenkte jeg at jeg skulle blogge om det, nettopp fordi at i dag har jeg ingen god dag og da føler jeg det passer seg best inn og skrive om dette, fordi at i dag har jeg ikke fått lest Bibelen min før nå, jeg har ikke fått satt meg ned og lest som jeg bruker, jeg har bare lest litt og jeg har stresset igjennom fordi jeg postet innlegget for sent, for i dag har jeg ingen god dag, i dag har jeg ikke fått gjort alt jeg tenkte og gjøre, nei fordi jeg er ikke i form, i dag er en sånn dag  - og det minner meg på at jeg er et menneske som deg som spurte, som dere alle, fordi sånn er det, og i dag er en utfordrende dag - hvorfor vet jeg ikke, jeg er bare veldig sliten tror jeg, eller jeg er sliten, og har noen fysiske plager, og jeg kjenner på humøret at i dag er jeg litt nefor, jeg har en kjip dag - og vet dere - det er fullstendig ok -. det er det som heter og være menneske. Og det er fullstendig ok og ikke lese Bibelen hver dag - hvorfor sier jeg dette? jo fordi det skal ikke være en tvang, det skal være noe man har lyst til - og lyst til og bruke tid på, ikke noe tvang, og det er det jeg kjenner på noen ganger at jeg føler jeg bør, men vet dere, har jeg det sånn - da lukker jeg igjen Bibelen min - jo jeg gjør det, og da åpner jeg den igjen når jeg føler jeg vil lese og føler jeg lengter etter og lese. Blir det en tvang bør man ikke lese, det er noe jeg står for, kanskje du mener noe annet? 

Så det jeg vil frem til er at alle dager er ikke like gode, og det er ok - det er en del av det og være menneske, aldri føl du må lese i Bibelen, men føl at du vil :-)

Ønsker dere en velsignet dag videre, eller kveld kan jeg vil si  nå :-)

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...