søndag 14. august 2016

Rutiner

Hei kjære blogg lesere :-) i dag tenkte jeg at jeg ville blogge til dere om noe nytt, om hverdagsrutinene mine som har hjulpet meg veldig og noen nye rutiner jeg ønsker og tilføye til dagen min fremover. Så jeg tenkte i dag at jeg ønsker og ta dere med igjennom mine morgenrutiner, og litt utover dagen.

Noe jeg har begynt med nå, eller det vil si i går, var at jeg satte et glass vann på nattbordet, dette fordi jeg leste at igjennom type 8 timers søvn (sånn ca det vi trenger) er kroppen dehydrert og trenger vann, sitronvann er også en fin ting, men jeg satte et glass vann ved nattbordet, og det første jeg gjorde når jeg våknet, var og drikke av det vannet, og følte meg litt freshere allerede.

Jeg går ut til kjøkkenkroken og koker meg kaffe, men i dag bestemte jeg meg for og gjøre noe litt anderledes, jeg satte på kaffe, men jeg drakk en kopp te først som jeg koste meg med, sammen med en nydelig frokost.



Det som er viktig for dagen er og tenke at denne dagen skal bli fin - uansett. Da er det lettere og få en fin dag.

Så var det på tide og gå til badet og gjøre alle hygiene ting, når jeg kommer tilbake ønsker jeg og gjøre litt Bibelstudier og Be, dette synes jeg er noe fint og gjøre som startet på dagen. Jeg setter mobilen min på lydløs og leser og studerer Guds Ord.


Jeg begynner og skrive todoliste for dagen, alt som skal gjøres og alt jeg skal huske. Så setter jeg i gang med dagens gjøremål, samt jeg tar litt pauser, drikker kaffe og scroller ned på sosiale medier.

Men så er det på tide og fokusere igjen, jeg har bestemt meg for at jeg ønsker og lære meg noe nytt hver dag, så jeg skal gå inn for det og lære noe nytt hver dag. 

Så er det tid for dagens gå tur uansett vær, når jeg kommer inn igjen liker jeg og slappe av litt, puste godt og nyte dagen, før jeg tar litt styrke og stretching.

Nå har vi kommet til utpå dagen, og det er mye imellom der, sånn som og spise regelmessig og le og kose seg.

Jeg har bestemt meg for at jeg vil lese, så jeg tar en halv time med og lese i en bok, gjerne en bok jeg kan lære noe av.

Om jeg skal ut den og den dagen er det på tide og gjøre dette nå, men i dag er det søndag, hviledagen og ihvertfall for meg, men i dag får vi besøk av Theodor, fine kattepusen, så det skal shines i leiligheten i dag, sikkelig vask og det skal gjøres klart til han kommer, så det er dagen i dag.

Ønsker dere en velsignet søndag <3




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...