torsdag 25. august 2016

Ingen annen venn som Jesus


-- Ingen har større kjærlighet enn dette, at Han gir Sitt liv for Sine venner. -- Johannes 15:13

Jesus er din aller beste venn, og Han er din Konge. Vennskapet med Jesus er praktisk og jordnært. Som din venn er Jesus alltid her og lytter og hjelper. Sammen skal dere ta hånd om alt som hver dag byr på:
Gleder og skuffelser, spennende begivenheter og vanskeligheter.

Siden Jesus er din Himmelske Konge, åpner vennskapet for så mange flere muligheter. Som Konge kan Jesus skape noe fantastisk ut av asken fra knuste drømmer, Han kan skape glede av sorg, og fred av problemer. Og alt sammen skyldes at Han elsker deg! Så stor er Hans kjærlighet til deg at Jesus ga avkall på Himmelen for og komme til jorden som et hjelpeløst lite barn. Så stor er den at Han levde i støvet og synden i denne verden. Og så stor at Han døde på korset for og frelse din sjel. Det finnes ingen annen venn som Jesus!

-- Dere er Mine venner, hvis dere gjør alt det Jeg befaler dere. Jeg kaller dere ikke lenger tjenere, for en tjener vet  ikke hva hans Herre gjør. Dere har Jeg kalt , for alt det Jeg har hørt av Min Far, har jeg gjort kjent for dere. -- Johannes 15:14-15

-- De sørgende i Sion skal få hodepynt i stedet for aske, gledens olje i stedet for sorg, lovprisningens drakt i stedet for avmakts ånd. De skal kalles rettferdighetens terebinter, som Herren har plantet, så Han skal bli herliggjort. -- Jesaja 61:3



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...