fredag 19. august 2016

Gud helbreder



-- Han som tilgir alle dine misgjærninger, som leger alle sykdommer. -- Salme 103:3

Gud helbreder. Han helbreder skadde kropper, plagede sinn, verkende hjerter og ødelagte liv Helbredelsen starter med èn gang du kommer inn i Hans nærvær. Enten du ber om det eller ikke, begynner Hans Ånd og virke i livet ditt.

Men når du kommer til Gud i bønn og ber om Hans helbredelse, kan forbløffende ting skje. Husk at Gud er en Gud som kan gjøre vidunderlige ting!
Ingenting er for vanskelig for Gud.

Han helbreder ikke alle sår og vanskeligheter i menneskes liv. Hvorfor ikke? Fordi det er disse sårene og vanskelighetene som holder deg tett inntil Gud. Det er ting som gjør at du vokser - de lærer deg og bli stadig mer avhengig av Gud. Til og med Paulus fikk vite at "Guds nåde er nok for deg". da han ba om helbredelse.

Men selv om Gud ikke tar bort absolutt all smerte, skal Han alltid gi deg det du trenger for og leve et gledesfylt liv - på tross av smertene. Bare be om det.

-- Dere begjærer, og har ikke. Dere dreper og misunner, og kan ikke få. Dere kjemper og kriger, likevel har dere ikke, fordi dere ikke ber. -- Jakobs brev 4:2

-- Be, og det skal bli gitt dere. Let, og dere skal finne. Bank på, og det skal bli åpnet for dere. -- Matteus 7:7

-- Og for at jeg ikke skal bli hovmodig på grunn av de høye åpenbaringene er det gitt meg en torn i kroppen, en satans engel til å slå meg, så jeg ikke skal bli hovmodig. Om denne ba jeg inderlig til Herren tre ganger om at den måtte forlate meg. Men Han sa til meg: << Min nåde er nok for deg, for Min kraft blir fullendt i svakhet. >> Derfor vil jeg mest  av alt rose meg av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ha rom hos meg. -- 2. Korinterbrev 12:7-9


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...