mandag 1. august 2016

Gud forlater deg aldri



-- Ikke noe menneske skal være i stand til å slå seg mot deg alle dine levedager. På samme måten som Jeg var med Moses, slik skal Jeg være med deg. Jeg skal ikke slippe deg og ikke forlate deg. -- Josva 1:5

Ingenting skiller deg fra Guds kjærlighet. Gud forlater deg aldri!

- Det meste av elendigheten her i verden skyldes ensomhet og mangel på kjærlighet. I vanskelige tider føler mennesker ofte at Gud har overlatt de til seg selv og den følelsen kan være enda verre enn det de føler in the first place. - Men Gud forlater oss ALDRI, ikke ett sekund!

Gud tar vare på oss hele tiden. Men føler du deg alene eller trist, så be Gud trøste deg i Sitt nærvær. Og gjenta disse løftene:

- Ingenting kan skille meg fra Din kjærlighet Jesus, Du forlater meg aldri. -

-- For jeg er overbevist om at verken død eller liv, verken engler eller myndigheter eller makter, verken det som er nå eller det som skal komme, verken høyde eller dybde eller noen annen skapning skal være i stand til å skille oss fra Guds kjærlighet, den som er i Kristus Jesus, vår Herre. -- Romerne 8:38-39

-- Kan vel en kvinne glemme sitt diende barn, så hun ikke har medynk med barnet ved sitt bryst? Sannelig, disse kan vel glemme, men Jeg kan ikke glemme deg! Se i begge Mine hender har Jeg tegnet deg. Dine murer står alltid framfor Meg. -- Jesaja 49:15-16


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...