onsdag 24. august 2016

Opplev spenningen sammen med Jesus


-- På den dagen skal dere kjenne at Jeg er i Min Far og dere  i Meg, og Jeg i dere, -- Johannes 14:20

Det er spennende og leve livet når du er avhengig av Jesus! De aller fleste mennesker - både ungdom og voksne - haster omkring og forsøker og gjøre tingene på sin egen måte. Noen lykkes svært godt, mens andre rett og slett tabber seg ut. Alle sammen går likevel glipp av det som er meningen med livet - og oppleve det og være sammen med Jesus!

Når du lar Jesus overta kontrollen i livet, åpner Han øynene dine så du kan se hvordan Han virker i verden. Der hvor andre mennesker ser "tilfeldigheter", ser du det fantastiske arbeidet Jesus utretter - til og med mirakler noen ganger. Og der hvor andre mennesker bare ser en hverdagslig hendelse ser du Jesus.

Lev hver eneste dag med en forventning om hva Han kommer til og gjøre neste gang. Du er i Jesus og Jesus er i deg. - og gjennom Han lærer du hva det vil si og virkelig leve. Det er denne spenningen Jesus tilbyr deg.

-- Men Han sa til meg: <<Min nåde er nok for deg, for Min kraft blir fullendt i svakhet.>> Derfor vil jeg mest av alt rose meg av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ha rom hos meg. -- 2. Korinterbrev 12:9-10

-- For i Ham er det vi lever og beveger oss og er til, slik også noen av deres egne diktere har sagt: << For vi er også Hans slekt. >> -- Apostlenes gjerninger 17:28

-- Slik dere altså har tatt imot Kristus Jesus, Herren, så vandre i Ham, rotfestet og oppbygget i Ham, og grunnfestet i troen, slik dere er blitt opplært til, idet dere er rike i den med takksigelse. -- Kolosserne 2:6-7



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...