fredag 9. juni 2017

Bekjennelse er godt for helsen din @ Bibelstudie



-- Så lenge jeg tidde, ble mine ben borttært, idet jeg stønnet hele dagen. -- Salme 32:3

*****

Og bekjenne din synd er bra for helsen din - enhver psykolog ville ha fortalt deg det. Det er godt og rydde samvittigheten og få ting ut. Kroppen din er ikke laget for og holde på skyld. Når du gjør det er det som og riste en brusflaske og holde den opp ned. Det vil bruse over til slutt.

David sier i Salme 32: 3-5: -- Så lenge jeg tidde, ble mine ben borttært, idet jeg stønnet hele dagen. For dag og natt lå Din hånd tungt på meg. Min livskraft svant som i sommerens tørke. Sela. Min synd bekjente jeg for Deg, og min misgjerning har jeg ikke dekket over. Jeg sa: << Jeg vil bekjenne mine overtredelser for Herren. >> Og Du tilga meg min syndeskyld. Sela. -- 

Før David bekjente sin synd, påvirket det kroppen hans fysisk. Hvis du ikke snakker ut om dine problemer, din skyld eller din bitterhet til Gud, vil det påvirke kroppen din.

Gud vil at du skal gå videre, og få en bedre helse, og en måte er gjennom bekjennelse og tilgivelse. Godta Guds nåde og bli fri for din skyld.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...