torsdag 1. juni 2017

Når du føler du har mistet tid @ Bibelstudie


Når du føler at du har mistet til, er Gud i stand til og gjenopprette årene.

-- Slik skal Jeg gi dere godtgjøring for de årene den store gresshoppen har ett, gresshoppelarven, den fortærende gresshoppen og den tyggende gresshoppen, Min store hær som Jeg sendte blant dere. Dere skal spise rikelig og bli mette og prise Herren deres Guds navn, Han som handler så underfullt med dere. Mitt folk skal aldri i evighet bli til skamme. Da skal dere kjenne at Jeg er midt i Israel. Jeg er Herren deres Gud, og det er ingen annen. Mitt folk skal aldri i evighet bli til skamme. -- Joel 2: 25-27

*********

Vi vet at dette er sant, noen ganger er livet vanskelig. Det går ikke alltid vår vei. Ofte ser det ut til at vi blir rammet fra alle sider. Problemer kan la oss snurre og vi lurer på hvorfor vi ikke så det komme.

Dager, måneder, selv år kan gå forbi. Vi ser tilbake og lurer på hvordan alt gikk så fort, men virket så sakte da vi gikk gjennom vanskelighetene. Og selv om vi prøver vårt beste for og leve våre liv på en måte som ærer Gud.
Vi er stadig ansikt til aniskt med motgang, kamp, ødelagte relasjoner, sykdom og våre egne svakheter.

Midt i alt dette kan vi noen ganger føle at vi har mistet tid, savnet muligheter eller mistet sjanser underveis. Vi kan slite med følelsen som om vi har gått gjennom for mange ødelagte år med smerte. 
Men den gode nyheten er dette: Det er fortsatt håp. For Han alene er vår
Håpgiver
Reperatør
Helbreder
Venn
Gud er i stand til og gjenopprette alt det som er blitt stjålet.

Han kjenner vår vei, Han er nær, og Han arbeider langt utover det vi ikke kan se. Det kommer en ny sesong, ikke gi opp,
Han er trofast
Han er større enn alt vi står overfor i dette livet, og mye større enn vår egen svakhet.
Fortsett i Hans nåde og kraft.

 Bring de vanskelige forholdene du har møtt til Ham i dag. Alt av det. Be Ham om og arbeide gjennom alt du har møtt, og bringe god og fornyet styrke til den neste sesongen. 
Gud alene gir håp, velg og fokuser på all den velsignelsen som Han kan bringe. Han er i stand til og snu den rundt for og arbeide til din tjeneste, og Hans store ære.

-- For Jeg vet hvilke tanker Jeg tenker om dere, sier Herren, tanker til fred og ikke til noe ondt. Jeg vil gi dere fremtid og håp. -- Jeremia 29:11

-- Se Jeg gjør noe nytt, nå skal det spire frem. Skal dere ikke kjenne det? Ja, Jeg skal sannelig lage vei i ødemarken og strømmer i ørkenen. -- Jesaja 43:19

-- Men Han kjenner den veien jeg tar. Når Han prøver meg, skal min utgang bli som gullet. -- Job 23:10




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...