lørdag 10. juni 2017

10 Morgenbønner @ Bibelstudie



En morgenbønn er en fantastisk måte og fokusere på din tid og oppmerksomhet for og søke Guds plan for dagen. Enten du trenger oppmuntring, fred, styrke eller hvile, kan Gud møte deg når du kommer til Han med et ydmykt hjerte. Søk Guds nærvær hver morgen før din energi og oppmerksomhet påvirker alle oppgavene du har foran deg.

Her er ti hjelpsomme bønner du kan be når du starter dagen din:

1.  Herre, la ikke noe skille meg fra Deg i dag. Lær meg hvordan Du velger Din vei i dag, så hvert trinn vil lede meg nærmere Deg. Hjelp meg og fokusere på Ordet og ikke mine følelser. Og ikke delt. Beskytte meg fra mine egne uforsiktige tanker, ord og handlinger. Og hold meg unna og bli distrahert av mine ønsker, mine tanker om hvordan ting skal være. Hjelp meg til og omfavne det som kommer meg som en mulighet. I stedet for en personlig ulempe. Og til slutt, hjelp meg til og hvile i sannheten om Salme 86:13: -- For Din godhet er stor mot meg, og Du har fridd min sjel ut fra dødsrikets dyp. --

2. -- Jeg stiller alltid Herren framfor Meg. Fordi Han er ved Min høyre hånd, skal Jeg ikke rokkes. -- Salme 16:8

3. Kjære Jesus, jeg vet ikke hvem eller hva som skal krysse min vei i dag. Men jeg vet at Du er min klippe og min festning. Du er mitt skjold og mitt sterke tårn. Hjelp meg til og vege bare Din vei i dag. Hjelp meg til og gå  i sannheten Din og ikke mine egne følelser. Hjelp meg til og omfavne alt som kommer som en mulighet til og se Deg på jobben eller skolen og som en mulighet til og forkynne Deg til andre. Takk, for at du elsker meg og at ingenting noensinne kan ta bort det bra meg! Selv om jeg svikter i dag og faller, hvisker Du Din betingelsesløse kjærlighet dypt inn i min sjel og minner meg om Din barmhjertighet. Jesus, takk for at Du møter meg i dag. Vil Du vekke meg igjen i morgen med den samme kjærligheten. Jeg kan ikke vente til og møte Deg igjen. I Jesu navn Amen.

4. -- Du skal bevare den i fred, ja, i fred, den som har et grunnfestet sinn, for Han stoler på Deg. -- Jesaja 26:3

5. Herre gi meg mot når jeg går gjennom denne dagen. Når jeg er fristet til og gi opp, hjelp meg til og fortsette. Gi meg en munter ånd. Og gi meg mot til og følge Din plan for dagen min. I Jesu navn Amen.

--  For Gud har ikke gitt oss motløshetens ånd, men kraftens og kjærlighetens og sindighetens Ånd. -- 2.Timoteus 1:7

6. Far, mitt hjerte er tungt, jeg føler at jeg må bære byrden alene. Ord som overveldet og utmattet, beskriver hvor jeg er. Jeg legger byrden min over på Deg. La meg hvile i Ditt fang og la meg bli forfrisket slik at hjertet mitt ikke blir så tungt om morgenen. I Jesu navn Amen.

-- Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting deres bønneemner komme fram for Gud i bønn og påkallelse med takksigelse. Og Guds fred som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus. -- Filipperne 4:6-7

7. Kjære Jesus, hjelp meg til og huske hvilken forskjell det gjør når jeg tar meg tid til Deg som en prioritet hver morgen. Vekk meg i kropp og ånd hver dag med et ønske om og møte Deg og at Du snakker til meg. Gi meg trygghet og visdom i mitt hjerte  når jeg forbereder meg på og møte dagen. I Jesu navn, Amen.

-- Men hvis noen av dere mangler visdom, skal han be til Gud. Han som gir alle, rikelig og uten anklage, og den som skal bli gitt ham. -- Jakob 1:5

8. Gud, vær så snill og opplyse mitt hjerte med kjærlighet, inspirer min vilje med mot. Gi meg kjærlihghet og gi meg Deg. Amen.

9. Bønnen til Jabes -- Jabes påkalte Isralels Gud og sa: << Å, om Du bare ville velsigne meg og utvide grensene mine! Må Din hånd være med meg, og må Du holde meg borte fra ondt, så jeg kan unngå smerte! >> Så ga Gud ham det han ba om. -- 1. Krønikerbok 4:10

Og til slutt, noe og tenke over:

10. Jeg sto opp tidlig om morgenen. Jeg rushet rett inn i dagen. Jeg hadde så mye jeg skulle oppnå. At jeg ikke hadde tid til og be. Problemer kom. Og tyngre ble hver oppgave. Hvorfor hjelper ikke Gud meg? Jeg lurte. Han svarte: "Du spurte ikke". Dagen ble tyngre. Jeg lurte på hvorfor Gud ikke hjalp meg. Han sa "Men du søkte ikke". Jeg burde tatt meg tid til og be.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...