tirsdag 6. juni 2017

Guds løsning på ensomhet @ Bibelstudie



-- Men Herren sto med meg og ga meg kraft, slik at budskapet kunne bli forkynt fullt ut ved meg, så alle hedningefolk kunne få høre. Jeg ble også fridd ut fra løvens gap. -- 2. Timoteus 4:17

**********

Bibelen oppfordrer oss til og vurdere flere ting når vi sliter med ensomhet:

Først fokusere på andres behov. Vi kan velge og vende øynene mot andre mennesker, i stedet for og holde fokus på oss selv. Og vi kan se etter bestemte måter og tjene dem på, Apostelen Paulus fokuserte på og fortelle flere mennesker om Jesus:

-- Men Herren sto med meg og ga meg kraft, slik at budskapet kunne bli forkynt fullt ut ved meg, så alle hedningefolk kunne få høre. Jeg ble også fridd ut fra løvens gap. -- 2. Timoteus 4:17

For det andre, fokuser på ditt formål. Selv da apostelen Paulus ble isolert i et fengsel, stoppet han aldri med og gjøre det han skulle. Han fortsatte med og fortelle andre om Jesus. Faktisk, mens han var under husarrest i Roma, skrev han mange av brevene som nå er en del av Det Nye Testamentet.

For det tredje, fokuser på og støtte andre. I stedet for og tenke, "Jeg er så ensom", si " Far, hjelp meg til og være en venn for folk som trenger en venn. Hjelp meg til og hjelpe ensomme mennesker." Det hjelper mot ensomhet.

Du kan hjelpe andre med og få venner, og gi dem en gave som du også får tilbake, hvor flott er ikke det?

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...