onsdag 7. juni 2017

Guds anbefaling for god helse @ Bibelstudie


-- Min sønn! Glem ikke Min lære,  og la ditt hjerte ta vare på Mine Bud! For tallrike dager og mange leveår skal de gi deg, og fred og lykke. -- Ordspråkene 3:1-2

********

Hvis det var en pille du kunne ta som gjorde livet ditt lenger, ville du nok betalt mye penger for og få den. Men hva om jeg fortalte deg at du som kristen allerede har nøkkelen til et langt liv, og at det er gratis?

Gud har gitt deg prinsippene for god helse i Sitt Ord, Bibelen. Bibelen er brukerhåndboken for kroppen din. Som David sier: -- Dine hender har dannet meg og gitt meg livsgrunnlag. Gi meg forstand, så jeg kan lære Dine bud. -- Salme 119:73
Og 5.Mosebok 32:47 sier: -- For den er ikke et tomt ord for dere, den er deres liv. Ved dette ordet skal dagene deres bli mange i landet som dere drar over Jordan for å ta i eie. -- 

Gud sier: "Hvis du gjør det Jeg forteller deg og gjøre med helsen din, vil du nyte et langt liv." 

Vårt nøkkel vers i Bibelen i dag sier dette: -- Min sønn! Glem ikke Min lære,  og la ditt hjerte ta vare på Mine Bud! For tallrike dager og mange leveår skal de gi deg, og fred og lykke. -- Ordspråkene 3:1-2

Hva er noen av de Budene: -- Sett din lit til Herren av hele ditt hjerte, og stol ikke på din egen forstand! Tenk på Ham på alle dine veier, så skal Han lede dine stier rett. Vær ikke vis i dine egne øyne, frykt Herren og vik fra det onde! Det skal bli til helse for ditt legeme og opplive dine bein. Gi Herren ære med det du eier og med førstegrøden av hele din avling! Så skal dine lagerhus fylles til overflod, og dine vinkar skal flyte over av most. -- Ordspråkene 3:5-10

Disse versene fremhever noen faktorer som du sannsynligvis ikke tenker på, men som vil holde deg frisk: ro, tillit til Gud, integritet, ydmykhet og generøsitet. Disse tingene vil føre til at helsen påvirkes av din åndelig helse. 





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...