mandag 5. juni 2017

Hva som hjelper meg mot angst









-- Først og fremst - det som hjelper meg mot angst er og søke Herren, lese Bibelen min og Be. --

Men noe som også hjelper meg mot angst, er og gå turer, jeg pushet meg selv i dag - det var virkelig ikke noe jeg egentlig hadde lyst til - på tross av det utrolig fine været - dere vet den evige lange dørstokk mila.. men så bestemte jeg meg for og gå 3 km i dag også, jeg pushet meg selv og jammen meg var det godt etterpå - dere vet disse endorfinene, kroppens lykke hormon :-)

Jeg har en veldig stor interesse for trening og sund mat, jeg er over gjennomsnittlig glad i det - ihvertfall har blitt, for før var trening og sunn mat ikke-eksisterende, men etter at jeg kuttet ut sukker og brus (noe jeg har holdt meg unna i tja, blir vell snart 3 år, hvis ikke det har gått 3 år enda da, mistet fullstendig tellingen, men sånn ca da.) - fikk jeg en stor interesse for trening og sundt kosthold - jeg har prøvd det meste og jeg elsker det, det gir meg så mye.

Når jeg går turer ber jeg og hører på lovsang, lovsangen er på høy lyd, så går det noen forbi hører de det garantert igjennom øretelefonene mine, hvor fint er ikke det - at for eksempel ikke-kristne kan høre om Jesus - jeg synes det er positivt, selv om jeg ikke snakker med dem om det når jeg går turer da, men det er fint og vitne om Jesus igjennom musikken også :-)

Uansett, over til poenget, etter jeg begynte og gå 3 km nesten hver dag og noen ganger hver dag, har jeg fått det mye bedre og har merket det hjelper så mye på angsten, det er virkelig og anbefale, og det har studier bevist. 

Ikke alltid det funker med en gang, men det vil funke over tid, jeg har det ihverfall mye bedre enn jeg noen gang har hatt det - og det takker jeg Jesus for hver eneste dag <3





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...