torsdag 8. juni 2017

Noen dager elsker Gud deg for mye til og la deg fortsette @ Bibelstudie



-- Jeg skal forlove deg med Meg for evig. Ja, Jeg skal forlove deg med Meg i rettferdighet og rett, i miskunnhet og barmhjertighet. Jeg skal forlove deg med Meg i trofasthet og du skal kjenne Herren. -- Hosea 2:19-20

********

Herren har en plan for deg, som Han også hadde for Israel midt i ørkenen, som Han også gjør for deg, det kan vi lese i Hosea 2:16 og 19-20:

-- På den dagen skal det skje, sier Herren, at du skal kalle Meg "Min Ektemann", og ikke lenger kalle Meg "min Ba`al. -- Hosea 2:16

-- Jeg skal forlove deg med Meg for evig. Ja, Jeg skal forlove deg med Meg i rettferdighet og rett, i miskunnhet og barmhjertighet. Jeg skal forlove deg med Meg i trofasthet og du skal kjenne Herren. -- Hosea 2:19-20

Herren vil lede Sitt folk inn i ørkenen, for og avsløre deres svik og vise dem Hans trofasthet for alltid. Han vil vise dem at Han ikke var som Baals (falsk gud) Han behøvde ikke bli kjøpt. Han sier: La Meg elske deg som en man bør elske sin kone, la Meg elske deg.

Israel ble forført en periode med fred og velstand. De tilba falske guder og Herren elsket Sitt folk for mye til og la dem fortsette. Så Han førte dem ut i ørkenen. Det samme gjelder for deg og meg. Og jeg er så takknemlig for at Herren hjelper meg med og lære denne viktige leksjonen - at noen dager, elsker Herren bare meg for mye til og la meg fortsette med det jeg gjør som ikke er bra.

Kjære Gud, jeg vil ikke vende meg til falske guder, men jeg kjenner mitt hjerte, og det gjør Du også. Hjelp meg til og fortsette og vende meg til Deg. Takk for at Du elsker meg for mye til og tillate meg og alltid ha det jeg vil eller fortsette og gå feil vei. I Jesu navn, Amen.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...