torsdag 1. juni 2017

Ingen andre kan ha skapt deg som deg @Bibelstudie


-- Du har skapt mine nyrer, Du formet meg i mors liv. -- Salme 139:13

***********

Gud planla hver eneste dag i livet ditt. Før du tok din første pust, visste Gud hver eneste begivenhet i livet ditt.

Det er ikke skjebne, sjanse eller lykke eller tilfeldighet at du puster akkurat nå. Du lever akkurat nå fordi Gud ønsker at du - med alle dine sterke og svake sider - skal være i live.

Om foreldrene sine er gode, dårlige eller likegyldige, brukte Gud dem fordi de hadde det nøyaktige DNA som trengs for og skape deg. Gud ville ha deg i live. Fra begynnelsen har Gud hatt en plan for livet ditt - og Han har en hensikt Han vil at du skal fullføre.

Ingen andre kunne ha gjort deg til og være deg.

Bibelen sier: -- Du har skapt mine nyrer, Du formet meg i mors liv. Jeg priser Deg fordi jeg er virket på forferdelig underfullt vis. Underfulle er Dine gjerninger, Du vet min sjel så vel. Mine ben var ikke skjult for Deg da jeg ble virket i lønndom, da jeg ble formet så kunstferdig i jordens dyp. Da jeg bare var et foster, så Dine øyne meg. I Din bok ble de alle oppskrevet, de dagene som ble fastsatt da ikke èn av dem var kommet. -- Salme 139:13-16

Gud var involvert i fødselen din. Han elsket deg da, og Han vil elske deg for alltid. Foreldrene dine har bidratt med DNA, men Gud skapte deg. Du var ikke bare en nyfødt baby. Gud planla fødselen din. Du er Guds mesterverk.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...