mandag 26. juni 2017

Søvn er Guds gave @ Bibelstudie


-- Det samme gir Han sin elskede mens han sover. -- Litt av Salme 127:2


Gjennom dagen, og når du sover, passer din Himmelske Far på deg i kjærlighet. Søvn er Guds gave, og Han gjenoppretter kroppen din og gir deg energi gjennom søvnen.

En av de skjulte utløserne for og overspise, er mangel på hvile, Når vi er overtrøtt, prøver vi ofte og øke våre energi med koffein eller sukker eller de usunne karbohydratene, noe som til slutt gjør oss mer slitne enn før.

Stol på Gud, og prioriter søvnen som bygger din tro. Hvorfor trenger søvn tillit? Fordi vi pleier og overbelaste våre tidsplaner og tror at vi ikke har tid til og få den riktige mengden søvn.

Jesus slappet av, og Han følte Seg aldri skyldig for og gjøre det. Selv Gud tok en fridag, etter skaperverket. Hvorfor gjør ikke vi det samme?

Jesus sier: -- Kom til Meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og Jeg vil gi dere hvile! Ta Mitt åk på dere og lær av Meg, for Jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelene deres. -- Matteus 11:28-29

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...