søndag 4. juni 2017

Bønneguide når angsten kommer



I dag har jeg sittet lenge og jobbet med dette innlegget, hvorfor ? Jo fordi jeg daglig for mail og kommentarer fra flere av mine blogg lesere om at også dere sliter, og jeg vet så inderlig godt hvordan det er og ha angst, derfor vil jeg dele dette innlegget med dere, for jeg bryr meg oppriktig om dere, jeg kjenner ikke halvparten av mine blogg lesere en gang, men jeg vet at dere er mine søstre og brødre i Herren, jeg ønsker at alle skal ha det bra og jeg tuller ikke når jeg sier jeg ber for hver en av dere hver eneste dag - det er helt sant! Det er så godt og høre at innleggene mine har hjulpet mange av dere, men det er ikke jeg som har hjulpet dere - det er Jesus <3 Jeg håper  at dette innlegget kan være til trøst og hjelp når angsten deres kommer, jeg jobber med angsten min hver eneste dag, og jeg vet hvor tøft livet virkelig kan være - det er ikke lett og leve på jorda, men vi har Jesus <3 Jesus har hjulpet meg så mye. Han har reddet meg når jeg lå i sykehus sengen, Han har reddet livet mitt flere ganger, og jeg vet så godt hvordan det er og slite, jeg åpnet Bibelen min og klarte bare lese et vers av gangen, noen ganger klarte jeg ikke det en gang, jeg var for sliten, men jeg husker mamma skrev ned noen vers som jeg etterhvert lærte meg utenatt, det var kun de par versene jeg klarte og lese på noen måneder, men jeg husket de og jeg gråt til Jesus hver natt, jeg vet Han hørte bønnene mine, jeg vet Han brydde seg og jeg vet Han forstår, fordi Jesus hadde så angst at Han svettet blod. Jeg vet at mange ganger satt Han ved sengekanten og passet på meg når jeg var så redd, når jeg trodde jeg skulle dø fordi jeg hadde så kraftig angst, jeg fikk sove da, for Jesus var jo der og passet på meg, og det er jeg helt sikker på.

Men jeg er her i dag, mye bedre enn jeg noen gang har vært, og jeg ønsker og bruke bloggen min til og hjelpe dere, men dette klarer jeg ikke alene , så jeg ber så mye og jeg ber så mye for dere, det skal dere vite, og de mailene dere sender til meg går så inn på meg, og jeg gråter meg til søvn ofte, fordi jeg virkelig bryr meg og jeg vil så gjerne være her for dere, jeg vil så gjerne gi dere alle sammen en stor klem, dere skal vite jeg er her og jeg ber hver eneste dag og jeg har blitt så glad i dere, takk for at dere er dere <3 Og husk Jesus elsker dere og dere er unike og skapt i Guds bilde - hvor fantastisk er ikke det :-)

Nå tenkte jeg og skrive noen Bibelvers og så tenkte jeg og dele noen Bønner under hvert Bibelvers.

**********

-- Og Guds fred som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Jesus Kristus. -- Filipperne 4:7

Gud jeg har behov for deg i dag. Jeg ber om at du vil puste inn fred i meg gjennom Din Hellige Ånd. Vil du beskytte mitt hjerte? Vil du vise meg hvordan beskytte mitt sinn? Jeg vet jeg er svak på egen hånd, men Du gir meg styrke. Vær nær meg, veiled meg og styrk meg mens jeg går. I Ditt navn, Amen.

-- Frykt ikke, for Jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring, for Jeg er din Gud. Jeg styrker deg, ja, Jeg hjelper deg. Jeg holder deg oppe med Min rettferds høyre hånd. -- Jesaja 41:10

Herre Jesus, takk for at Du alltid er med meg. Ditt navn, Immanuel, betyr Gud Med oss. Jeg er så takknemlig i dag for at du er her hos meg, uansett hvilke tanker som kommer, som prøver og krype inn i mitt sinn. Takk for at Du holder meg og aldri lar meg falle. Takk for at alltid er Trofast, jeg elsker Deg, Herre og jeg stoler på Deg i dag og hver dag. Amen.

-- For Gud har ikke gitt oss motløshetens ånd, men kraftens og kjærlighetens og sindighetens Ånd. -- 2. Timoteus 1:7

Gud, takk for sannheten. Takk for gavene Du gir meg - gaver som hjelper. Lett mitt engstelige ånd og minn meg på hvem jeg er i Kristus. Takk for at Du ga meg makt til og bekjempe løgnene. Takk for at Du elsker meg selv når jeg har det vondt. Rydd mitt sinn og hvisk ordene Dine i meg. Jeg er så takknemlig, Herre. Amen.

-- Har Jeg ikke befalt deg? Vær sterk og modig! Vær ikke redd og bli ikke forferdet, for Herren din Gud skal være med deg overalt hvor du går. -- Josva 1:9

Herre Jesus, jeg kjenner Deg. Jeg føler meg svak og ikke modig, og jeg bekymrer om mitt liv og omstendigheter. Kan du minne meg på og være sterk og modig i Deg? Kan du sende Din Ånd for og minne meg på at jeg ikke er alene? Jeg vil overgi mitt hjerte til Deg i dag. Vær min Styrke. I Ditt navn, Amen.

-- Herren er nær hos dem som har et sønderbrutt hjerte, og den som har en sønderknust ånd, frelser Han. -- Salme 34:19

Herre, mitt hjerte er knust. Jeg er rastløs om min ånd er urolig. Jeg vil løpe til Deg, jeg vet Du alltid er her hos meg og alltid er meg nær. Vil du snakke til meg i dag? Herre, redd meg fra angsten min. Kom til meg Jesus. I Ditt Mektige og Hellige navn, Amen.

-- Bekymring i mannens hjerte gjør det nedtrykt, men et godt ord gjør det glad. -- Ordspråkene 12:25

Jesus, jeg er engstelig. Snakk godt til mitt hjerte Herre, og minn meg på det som er sant. Takk for tilgivelse og Din uendelige nåde for meg. I Ditt navn ber jeg, Amen.

-- Og la Guds fred råde i hjertene deres! Den ble dere også kalt til i èn kropp. Og vær takknemlige. -- Kolosserne 3:15

Kjære Herre, mitt ønske er at Din fred skal herske i mitt hjerte. Når jeg føler ubehag, vil jeg vite at Du er nær meg. Jeg overgir mitt hjerte til Deg i dag. Vil du roe ned frykten min og bringe hvile til hjertet mitt? Amen.

-- Herren skal gi styrke til Sitt folk. Herren skal velsigne Sitt folk med fred. -- Salme 29:11

Herre, takk for at Du gir meg styrke. På de vanskelige dagene, hjelp meg til og huske Deg. Du er aldri langt unna meg. Din styrke kjemper alltid for meg - jeg trenger bare og være stille i Ditt nærvær. Takk for at Du gir fred til meg. Takk for en hver velsignelse. Takk for at Du alltid er god. Amen.



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...