onsdag 14. juni 2017

Hvordan kan du opprettholde din entusiasme? @ Bibelstudie



-- Vær ikke trege i å vise iver, vær brennende i Ånden og tjen Herren! Gled dere i håpet, vær tålmodige i trengselen og vær fast utholdende i bønnen! -- Romerne 12:11-12

********

For og nå målene dine må du finne ut hvordan du opprettholder din entusiasme over lang tid.

Den innflytelsesrike Amerikanske forfatteren, Ralph Waldo Emerson sa en gang: "Ingenting stort er noen gang fullført uten entusiasme". Jeg tror på det han sa. Du må ha lidenskap, du må ha entusiasme, for hvis ikke kommer du aldri over målstreken.

Men hvordan gjør du det? Hvordan forblir du begeistret dag etter dag til tross for vanskeligheter, problemer, press og kritikk som kommer underveis? Hvordan holder du deg begeistret år etter år?

Og tenke positivt er ikke nok. Og være optimistisk er ikke nok. Måten du holder deg entusiastisk i livet, finnes i ordet "entusiasme". Ordet "entusiasme" kommer fra det Greske ordet Theòs. Theòs er det greske ordet for Gud, Og det betyr og være i Gud.

Når du er i Gud, vil du være begeistret. Det er den type entusiasme som ikke påvirkes av økonomien eller været eller omstendighetene. Det er evig for du er bundet til Den Evige Gud. Du er i Kristus.

Paulus skriver i Romerne 12:11-12: -- Vær ikke trege i å vise iver, vær brennende i Ånden og tjen Herren! Gled dere i håpet, vær tålmodige i trengselen og vær fast utholdende i bønnen! -- 

Hvis du vil nå dine mål, må du få Guds kraft ved og glede deg i håpet, være tålmodig i trengsler og være frofast i Bønnen.

Be denne bønnen i dag:

Kjære Gud, jeg vil ikke gå en dag uten Deg i mitt liv. Jeg tilbyr Deg hjertet mitt. Jeg gir meg selv til Deg. I lys av alt Du har gjort for meg, gir jeg meg selv til Deg som en åndelig handling av tilbedelse,

Jeg innrømmer at jeg trenger hjelp. Jeg vil at Du skal hjelpe meg og fornye meg. Hjelp meg til og tenke slik Du vil ar jeg skal tenke. Tilgi meg for min stolthet, Jeg vil ikke tenke mer på meg selv enn jeg burde. Min tro må vokse, og jeg trenger Din hjelp til og sette mål jeg kan klare. Tilgi meg for og prøvde det på egenhånd.

Jeg vil fylle livet mitt med kjærlighet. Jeg vil fylle livet mitt med Deg. Hjelp meg til og få gruppestøtte. Hjelp meg til og glede meg over og hedre andre mennesker, for og fokusere på og gi livet mitt bort slik at Du kan ta vare på mine behov. Jeg ønsker og pleie min entusiasme ved og være i Deg. Hjelp meg til og være glad i håpet, være tålmodig i trengsler og trofast i Bønn. Jeg gir meg selv til Deg, i Ditt navn ber jeg, Amen.



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...