søndag 11. juni 2017

Miraklet av tilståelse @ Bibelstudie



-- Så lenge jeg tidde, ble mine bein borttært, idet jeg stønnet hele dagen. -- Salme 32:3

Det er ikke bare og svelge for mye mat som vil gjøre noe med helsen din. Svelgingen din av synd kan få enda mer katastrofale resultater.

Et av de sunneste valgene du kan gjøre er og motta Guds tilgivelse. Mange mennesker bærer rundt med en søppelsekk av synd. Og bære rundt på den sekken vil ikke bare gjøre deg lite effektiv til og tjene Jesus. Men det vil ødelegge helsen din også.

Bibelen lærer oss i Salme 32:3-5: -- Så lenge jeg tidde, ble mine bein borttært idet jeg stønnet hele dagen. For dag og natt lå Din hånd tungt på meg. Min livskraft svant som i sommerrens tørke. Sela. Min synd bekjente jeg for Deg, og min misgjerning har jeg ikke dekket over. Jeg sa << Jeg vil bekjenne mine overtredelser for Herren. >> Og Du tilga meg min syndeskyld. Sela. -- 

Faktisk viser et studie i Oktober 2013, forsket ved Princeton Universitet og Universitetet i Waterloo, begge fra Usa, hva Kong David sa århundrer før: De følelsene vi kan få av og være fysisk "veid ned" av skyld er ekte.

Gud har gitt oss en sikker metode for lindring av følelsen av skyld: omvendelse. Men hvordan omvender du deg?

1. Lag en moralsk fortegnelse: Salme 139:23-24 sier:  -- Ransak meg, Gud, og kjenn mitt hjerte! Prøv meg, og kjenn mine tanker! Se om fortapelsens vei har inntatt meg, og led meg på evighetens vei! -- Med  andre ord begynner du ved og ta en blyant og et papir og be Gud om og ta hensyn til synden din. Ta den tiden du trenger. Vær spesifikk. Skriv dem ned, og vit at du vil være den eneste som ser denne listen. Du kan rive den i stykker etter at du har avsluttet denne øvelsen.

2. Godta skylden: Da er det på vei til og helbrede deg. Ikke tenk over din synd. Du kan ikke være 100 prosent og klandre, men aksepter den delen som er din.

3. Be om tilgivelse: Tro at Gud vil tilgi deg, for det gjør Han. Be Ham om og tilgi deg basert på hva Han lover i Bibelen. ( -- Dette var det sanne Lyset som kommer inn i verden, og som gir lys til hvert menneske. -- Johannes 1:9 ) Tro at Gud tilgir deg.

Gud ønsker og bruke deg. Kom ren fra synden din og få en ny start. Så ser du hva Gud kan gjøre gjennom deg.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...