søndag 11. juni 2017

Godnatts bønner @ Bibelstudie



Og avslutte dagen med bønn er en fantastisk måte og gi slipp på stress og finne fred før du sovner. Uansett hva du møtte på i dag, vil du forkynne din tro ved og snakke med Gud gjennom godnattsbønner. Bønnen hjelper deg også til og se alle de gode tingene som skjedde den dagen, som du må være takknemlig for!

En godnattsbønn for velsignelser:

Velsign meg med hvile i natt, Jesus, og gi meg en god natts søvn. Tilgi meg for de tingene jeg gjorde i dag som ikke var til ære for Deg. Takk for at Du elsker meg så mye og at Du kjenner meg så godt. Jeg trenger Din hjelp hver dag, og jeg takker for styrken Du gir meg. Velsign min familie og mitt hjem og hold oss trygg gjennom natten. La englene våke over oss, slik du lovet.

Du har fortalt oss at vi er som sauer. Og at du leder oss og vokter oss som en Gjeter. Du kjenner mitt navn, og Du får meg til og føle meg spesiell og elsket. Når jeg har det vondt, hjelper Du meg til og føle meg bedre. Takk, Jesus, for Din gode omsorg og for at Du gir oss - mamma, pappa, foreldre, fosterforeldre, pastorer for og hjelpe. Takk for Bibelen, og for at Bibelen er gitt oss for og lære oss ting i livet som hjelper oss og vokse. Velsign menneskene i vår verden, og hjelp oss til og velsigne Evangeliet til ikke-troende og takk for at Du elsker alle mennesker og for at Du tilgir oss og elsker oss. Takk for alle de menneskene som hjelper oss så mye: Lærere, leger, politimenn, brannmenn og så mange flere.

Takk for Din gode plan for mitt liv. Hjelp meg til og adlyde Deg og elske Deg mer og mer. Når jeg våkner om morgenen, legg et smil på munnen min og Din kjærlighet i hjertet mitt, klar til og starte en ny dag. Jeg elsker Deg Jesus. God natt. I Jesu dyrebare navn, Amen.

En godnattsbønn når man har angst:

Kjære Jesus, vær så snill og hjelp meg til og stole på Deg og gi meg styrke gjennom Din Ånd for og stoppe mine vonde følelser. Jeg vil slutte og bekymre meg for hva som kan skje og fokusere på det som allerede har skjedd ved og huske og rose Deg for Din trofasthet i mitt liv. I Jesu navn, Amen.

En godnattsbønn for takknemlighet:

Kjære Gud, jeg takker Deg i kveld for den gode dagen og for den spesielle måten Du tar vare på meg hele tiden. Takk for de morsomme tider ute og de stille tider inne, og for at Du hjelper oss og lære nye ting hver dag.
Takk for at Du skapte meg unik, akkurat slik Du ønsket. Takk for at Du beskytter meg hele tiden. Tilgi meg for feil ting jeg gjør. Takk for at Du elsker meg selv når jeg prøver og gjøre ting på min måte. Hjelp meg til og alltid velge Din vei. Fordi det alltid er best for meg. Jeg ber til Deg for alle de menneskene som ikke kjenner Deg, og at de kommer til og forstå Din kjærlighet for dem også.
Velsign min familie og takk for de gode stundene vi har sammen. Velsign mine venner og de jeg elsker, også mine besteforeldre, mine tanter og onkler, mine fettere og kusiner. Takk for mitt hjem, at jeg har et sted og sove og spise. Hjelp meg til og hvile godt, og gi meg fredelige drømmer, og send englene Dine rundt mitt hjem for og beskytte det gjennom hele natten. Lær meg til og stole på Deg og elske Deg mer og mer. Du er god, Du er fantastisk og Du er trofast og min gode Gud. Og jeg elsker Deg. God natt. I Jesu dyrebare navn, Amen.

En kort godnattsbønn fra 2.Timoteus 1:7:

-- For Gud har ikke gitt oss motløshetens ånd, men kraftens og kjærlighetens og sindighetens Ånd. --




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...