mandag 5. juni 2017

Det og vente @Bibelstudie



-- Men hvis vi håper på det vi ikke ser, lengter vi etter det med utholdenhet. -- Romerne 8:25

*******

Jeg finner meg selv her igjen, på denne venteplassen. Stedet hvor jeg kjenner Gud er suveren. Jeg vet Han holder livet mitt i Sine hender. Jeg vet at Han er der. Jeg vet at Han bryr Seg.

Men allikevel finner jeg meg selv i og bekymre meg og jeg vet jeg ikke er alene.

-- Hvem av dere kan ved å bekymre seg legge så mye som en alen til sin livslengde? -- Matteus 6:27
-- Hvem av dere kan med sin bekymring legge en alen til sin livslengde? -- Lukas 12:25

Når du føler du sitter fast i ventetiden, sier vår kultur "kom deg ut av det! Livet er for kort. Ikke ha dårlige unnskyldninger. Gjør noe." Du blir fortalt og smile mer, bry deg mindre, være glad og tenke gode tanker. Det er gode råd, men noen ganger blir endring utenfor vår kontroll. Noen ganger er vi ikke ansvarlige. Noen ganger er vi fast, akkurat som Abram og Saiai var i Haran. På vei til det lovende land. --  Tarah tok sin sønn Abram og sin sønnesønn Lot, Harans sønn, og sin svigerdatter Sarai, sin sønn Abrams kone, og så dro de fra Ur i Kaldea for å reise til Kanaans land. De kom til Koran og bosatte seg der. -- 1.Mosebok 11:31

Hvis du venter, vet du at du ikke er alene. Gud er der med deg. La oss be til Ham nå.

Far kan jeg være ærlig? Jeg er lei av og vente. Og vente er vanskelig, smertefullt og utmattende.. Men jeg vet at det og lære og vente er godt og vakkert, helliggjørende og gir håp. Hjelp meg til og bruke tid med Deg mens jeg venter. Vær så snill Herre, la Din fred styre i mitt hjerte. Hjelp meg og leve av Din nåde hver dag når jeg venter. I Jesu navn, Amen. 


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...